• Anonym (Moa)

Han behöver stöd

Anonym (singeln) skrev 2024-09-28 16:23:23 följande:

Svårt att veta om han ljuger men ni verkar ju tro det typ? har ju inga bevis för det 

Gå efter de bevis du har. Han är upptagen. Räcker inte det?
  • Anonym (Moa)
    Anonym (singeln) skrev 2024-09-28 16:56:27 följande:
    Jo och därför jag har ju redan sagt till honom att jag inte är intresserad av upplägget han först ville ha. Men sen skrev han det om stöd?
    Vill du hjälpa honom?
  • Anonym (Moa)
    Anonym (singeln) skrev 2024-09-28 17:55:34 följande:
    Alltså allmänt när man söker en partner så ska man inte tänka att man i förhållandet kommer stödja varandra utan alltid var och en klara sitt eget? 
    Fast i hans fall är det ju han och hans sambos relation du ska hjälpa till att stötta, dvs så han vågar göra slut. Det handlar ju inte om er relation, han är ju redan upptagen. 
  • Anonym (Moa)
    Anonym (singeln) skrev 2024-09-28 18:09:20 följande:
    Nej jag vet inte men det kändes när han i samma medd skrev sådär att jag verkar ha bestämt mig. Det låter som att jag inte vill lyssna på honom eller ja det är så det kanske framstår 
    Ja, för han vill ligga. 
  • Anonym (Moa)
    Anonym (singeln) skrev 2024-09-28 18:20:48 följande:
    Det han framgick först att han sökte var sex och intellektuell stimulans. Men ni insinuerar hela tiden att han ljuger och att jag inte fattar något och är naiv
    Vill du ha sex och intelligent stimulans med en upptagen man? I så fall är han mannen för dig. 
  • Anonym (Moa)
    Anonym (singeln) skrev 2024-09-28 18:17:36 följande:
    Tanken är väl mest på det du skrev först. Att eftersom det är en okänd men det är väl alla i början. Jag har svårt att acceptera att man därför inte ska förvänta sig stöd men jag tycker det ingår i en relation även om man inte kände varandra först. Alltså allmänt nu och inte just med honom
    Fast ni har ju ingen relation, så varför ska du hjälpa honom med hans relation? 
  • Anonym (Moa)
    Anonym (singeln) skrev 2024-09-28 18:40:31 följande:
    Så om en singelman skriver att han vill ha stöd med något så gäller samma sak? Alla män som förväntar sig stöd i ett förhållande är ett big nono för vi är okända för varandra och har ingen relation 
    Men han är inte singel.
  • Anonym (Moa)
    Anonym (singeln) skrev 2024-10-02 10:14:48 följande:
    Jag får bara inte ihop det för då hade han ju bara slösat sin tid eftersom jag inte hade legat med honom. Det är inte att vara stöd i min värld. Hur länge hade han fortsatt ta emot mitt stöd för att lämna, utan att få något sex?
    Han vill inte ha ditt stöd, han vill ligga. Så om du inte vill ligga så skiter han i dig.

Nu har han dessutom med största sannolikhet gått vidare, dvs försöktmed någon annan tjej. Du är helt ute ur bilden, eftersom du inte vill ligga med honom.
  • Anonym (Moa)
    Anonym (singeln) skrev 2024-10-02 11:30:07 följande:

Jag är utredd, och jag har inte autism så du behöver inte vara orolig för det. Blir glad för omtanken. 

Jag kan misstänka saker mellan raderna men jag har svårt att liksom bestämma mig för att det är så utan att ha några bevis

Bevis för vad?

Du vet att han söker en tjej för sex, du vet att han är upptagen. 
  • Anonym (Moa)
    Anonym (singeln) skrev 2024-10-02 12:44:01 följande:
    Ja jag menar slösa tid eftersom inte bara skriva utan om man ska träffas och så. Han får en bit att åka också. Om jag ska vara stöd men inte tänker ligga med honom
    Varför vill du träffa honom? Ni vill ju inte samma sak. 
  • Anonym (Moa)
    Anonym (singeln) skrev 2024-10-02 14:00:10 följande:
    Tex bevis för att han ljuger om det med stöd. Folk i tråden tycker att jag ska läsa mellan raderna men allt sånt blir ju bara spekulationer och misstankar om man inte har några bevis. Jag tar allt bokstavligt har jag blivit kritiserad för i tråden. Men jag måste ju gå efter vad folk faktiskt skriver och inte efter vad man gissar att de menar. Annars blir man istället anklagad för att lägga ord i munnen på andra
    Men varför måste du veta det? 

En normalfuntad människa släpper ju bara en sådan kille, han är upptagen och söker sex på nätet. Vem tror på allvar att han vill ha stöd? 

Känns ju konstigt att du inte kan släppa detta, att du inte märker att det skriker red flag om honom. Varför ens ägna honom någon tankeverksamhet?

Fundera på det, för det är ett problem du måste lösa. 
Svar på tråden Han behöver stöd