Inlägg från: Anonym (Äggdonator?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Äggdonator?)

ADHD och äggdonator?

Jag har två helt underbara barn. Yngsta är 10 månader. Jag har blivit gravid på första försöken.

Jag har väldigt bra betyg i skolan och har väldigt lätt för att lära mig, har rest och bott utomlands, spelar instrument och målar. Jag fotograferar och är väldigt kreativ. Jag tränar regelbundet och har ett helt "normalt" liv. 

Förutom en sak. Jag har svårt att göra saker i tid, tex lämna in arbeten i tid i skolan eller att komma i tid. Jag har läst på universitet där det blev extra tydligt. För att kunna få extra tid på tenta mm behövdes att jag hade diagnosen ADHD-uppmärksam form, på papper. Jag fick en utredning och fick konstaterat att jag "förmodligen" har ADHD. 

Jag har inte fått diagnosen än och har heller ingen medicin mot den. Men pga detta får jag inte donera ägg, då det KAN vara ärftligt.

Så... min fundering är egentligen om det är så att ingen skulle vilja ta emot ägg från någon som har ADHD? Eller finns det de som skulle vilja det?

Mitt liv är fullt fungerande. Mina barn är världens finaste ungar i hela världen och nu när jag är klar med barn känner jag bara att jag SÅ gärna skulle vilja hjälpa någon annan. Det finns ju inget bättre än barn. Jag är inte ute efter den ekonomiska kompensation som man kan få utan jag hade kunnat tänka mig att donera privat till en nära vän eller liknande. 

Det hade känts så förbannat fint att kunna få lov att hjälpa till... Jag kan inte tänka mig ett liv utan barn och jag känner såå med de som inte lyckas på egen hand. 

Vad tror/tycker ni?

Ska jag försöka att få bort att jag har en eventuell diagnos ur min journal? Eller är det så att ingen skulle vilja ha äggen om det ens finns en risk att äggdonatorn har en npf-diagnos? 

Svar på tråden ADHD och äggdonator?