Inlägg från: Anonym (Linda) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Linda)

Fråga om kvinnor som inte vill ha/ge sex och närhet

Sex ska ges av ömsesidig vilja för att man är attraherad, kåt och vill ha sex/ge njutning. 

Om det inte sker är det dags för självrannsakan av i första hand förhållandet som sådant, sig själv som partner i andra hand och utifrån perspektivet motparten i tredje hand. Hur sexig är man själv som partner? Hur bra förhållande har man egentligen?  Och är det inte så att dom bitar som inte fungerar faktiskt är en högst trolig orsak till att sexlivet uteblir? 

Jag var själv kvinnan som inte ville ha sex och inte heller närhet. Helt enkelt för att min man inte ville jobba på dom bitar som vi hade problem med utan helt la allt ansvar på mig , underförstått att det var mitt fel...gissa vad som hände med lusten då? Kärleken tvärdog och lusten blev en öken... Vi skilde oss året senare.  Träffade en ny man senare och fick ett fantastiskt sexliv .. min man träffade också ny men fortfarande utan att rätta till dom bitar som gällde honom, gissa hur deras sexliv fungerar?  ....just det.   

• Anonym (Linda)
    Mister1978 skrev 2024-09-27 15:31:57 följande:
    Om en partner agerar som din ex-man förstår jag 100% att lusten dör. Jag försöker ju verkligen tänka på att vara bra för henne. Jag utgår ifrån hennes behov och vad hon behöver. Stöttar henne i hennes hobbys, vi delar lika på allt arbete hemma, ger henne egentid, spontana presenter, jag gör mer saker med barnen mm. Så det är inget hos mig som hon klagar på, tvärtom kan hon säga att hon tycker jag är väldigt snäll och att jag är bättre än hennes väninnors killar. I gengäld tycker jag att vi åtminstone kan prata om problemet.

Frustrerande..
    Jag förstår din frustration men samtidigt är det du räknar upp ändå nånstans ett minimum i en relation och en självklarhet och egentligen ganska basis "ytlighet" Men vart är alla andra bitar? Det mer djupa i er relation?  Förtroende,  förtrolighet,  känslor, kärleken, intimitet (,inte sex) ? 
    Är ni ett team i er relation?  Eller är ni bara AB praktisk familj?  

Och alla par går igenom mer eller mindre kriser som givetvis påverkar förhållandet och sätter sina spår som delvis fortfarande kommer skava. Vad har hänt med allt sånt i ert liv? 

Om hon bara fräser åt dina försök att prata så är det givetvis något som skaver hos henne men frågan är om hon klarar av att vara tillräckligt ärlig och har självinsikt nog att kunna tala om vad som är fel? 
  • Anonym (Linda)
    Tecum skrev 2024-09-27 18:32:48 följande:
    Det kvittar vad du skriver här, kvinnorna på FL kommer ändå vara övertygade om att allt är ditt fel. Precis som Linda ovan, även om din fru inte vill tala om problemen eller vad som är fel beror det på dig.

Jag har läst massor av trådar om liknande problem och har blivit allt mer övertygad om att separation är enda utvägen för att få igång sexlivet. Som Linda skriver, med en ny man blev hon jättesugen igen. Synd bara att du ska få skulden.
    Jag tror att du är för snäll, hon tar dig för given och har tappat attraktionen. Vad ska du göra, du kan knappast bli en tuffing som kör med henne... Enda alternativet  till skilsmässa, då hon inte går att tala med, är att du visar intresse för andra kvinnor. "Man saknar inte kon förrän båset är tomt" heter det, kanske den insikten kan få henne att ta tag i de problem hon tydligen anser ni har men inte vill tala om.
    Ingenstans skriver jag att det är enbart ens fel att sexlivet havererar. It takes to two tango och båda parter behöver ha självinsikt. 
    Det finns många kvinnor som för all del är den som saboterar. Och för all del vi vet inte om ts fru träffat nån annan och är otrogen?  
    Hon kan på egen hand tappat känslor. Hon kan vara i klimakteriet. Hon kan äta p-piller som får henne tappa lusten. Hon kan vara en skithög precis som någon annan.. 
    Ts ville ha svar från kvinnor i denna sits. Jag svarade på det .. 

Ts får dra egna slutsatser utifrån dom erfarenheter han får läsa här. Det är han som vet vad han utelämnar för info och det är han som  känner sin fru...

Dock är jag och även du tillräckligt gammal för att veta att såna här trådar i majoritet slutar med en helt annan story i slutändan... 
  • Anonym (Linda)
    Tecum skrev 2024-09-27 19:33:42 följande:
    Men inte alla trådar och i brist på mer info måste vi gå på TS version. Om utgångspunkten är att TS ljuger/förtiger blir hela diskussionen meningslös. Och varför är det så osannolikt att hon tappat attraktionen då hon inte vill prata om saken?
    Jag skriver ingenstans att ts ljuger , däremot finns det bitar han utelämnar som ändå.är en viktig del i vilka svar han får, tex vilka svårigheter dom gått igenom under åren och vad det fått för konsekvenser.  
    Och jag skrev just det - frun kan självklart ha tappat attraktionen och just därför tycker det är jobbigt att prata om det - men också att anledningen till det är något hon inte heller tycks vara villig att diskutera. Hon kan vara jordens skithög,eller så är han det, eller båda två...eller så har livet bara gått förbi dom och inga  känslor finns kvar hos någon... 

Högst troligt är dock att ts inte kommer få svar från nån kvinna som erkänner sig vara skithög...
Svar på tråden Fråga om kvinnor som inte vill ha/ge sex och närhet