Inlägg från: Anonym (Juni) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Juni)

Ungdomar som inte betalade för sig.

Ungefär lika bra spartips som att scanna in billigare varor i självscanningen eller att hålla fruktpåsen några millimeter ovanför vågen som skriver ut prislappar 😏 det kallas stöld 

• Anonym (Juni)
    Anonym (undrar) skrev 2024-09-27 09:38:31 följande:
    Man häpnar många gånger över folks beteende.
    Som ekonom frågar folk ofta om tips med ena och andra.o nej oftast finns det knappt mer att dra på deklarationen än vad som står där.

Har hört av några i mitt liv hade du inte varit på rätta sida lagen, hade du varit grym kriminell.
    Jo jag kan bra lagar och regler och där hållet jag mig samt sover så gott om nätterna.

Denna tjejen är från en väluppfostrad familj.
    De andra känner jag till men tyvärr ej deras föräldrar.

I min bok så jobbar man hårt för den lönen man har och betalar för sig men så kanske blir man aldrig rik. Det är något mina barn ska alltid ha med sig.

Jag får kontakta kompisen men jag hoppas verkligen att tjejen ljuger för det ändrar min syn på mycket här.

Hon berättade som en kul grej. När jag sade ifrån blev hon arg så det slutade med att jag blev argare och ströp införsel av pengar denna månaden. Tråkigt!!
    Jag hade själv en vän från högstadietiden som var rejält manipulativ och kunde lura till sig nästan vad som helst och ljög som en häst travade. Ändå verkade det som om hennes familj var vettig, ingen av hennes systrar hade något liknande beteende. Problemet med tjejen jag umgicks med kunde ha att göra med att hon kanske fick lite för lite uppmärksamhet (hon hade många systrar som hon upplevde som rivaler) och hittade sätt att lura till sig saker, uppmärksamhet, vänner eller vad det nu var hon ville ha. Det är synd att många andra drogs ner i hennes beteende.
Svar på tråden Ungdomar som inte betalade för sig.