• Anonym (Heddis)

    Vad är ni bra på? Skryt om det!

    Vad är ni bra på att göra eller att vara? Jag vet att alla är bra på något! Även om det så är att sova så är alla bra på något..


    Detta är tänkt att vara en tråd där vi får skryta om saker vi är bra på hur mycket vi vill. Så håll inte tillbaka.
    SKRYT PÅ! 


    Jag börjar lite smått eftersom jag är bra på så många olika saker haha..så tar jag bara ngr saker jag är extra bra på just nu. 😉


    Jag har alltid varit bra på att kasta pil och skjuta prick med gevär..så pass så att inga karlar vill tävla mot mig längre..Den enda som uppskattar att jag är pricksäker är min man..Som är stolt som en tupp istället.


    Jag har sen barn varit en mästare på schack tack vare min pappa och vunnit flera mästerskap.Jag har alltid varit bra på att rida häst, sen jag var litet barn och tävlat framgångsrikt i hästhoppning..


    Och såklart så har jag alltid varit bra på att träna och tävla hund!


    Sen har jag varit bra på andra saker också givetvis😂, men nu är det er tur!
    Vad är ni eller vad har ni varit bra på..
    Skryt på nu!

  • Svar på tråden Vad är ni bra på? Skryt om det!
  • Anonym (T)

    Jag är helt sinnesjuk på att skriva historier även om jag i övrigt är rätt så jävla hjärndöd. 

    Jag hade en lektion en gång där vi skulle skriva varsinna historier. Och innan läraren ens hade snackat klart om själva uppgiften så började pennan min att glöda.. Innan lektionen ens var klar så hade jag skrivit alla 4 sidor och sen lämnade jag in det.

    När läxorna hade rättats och det var dags att få tillbaka dem, så frågade läraren mig om jag inte kunde komma fram och läsa upp den.. Med darrig röst så läste jag upp den samtidigt som jag försökte förstå rättningen av alla stavfel.. Och sen när jag hade läst klart den så tittade jag upp... Och då satt hela klassrummet och titta på mig med den här blicken "Förvånad

    Och jag bara "Que? Vad fasen har jag gjort nu?". Sen frågade läraren om jag aldrig funderat på att börja skriva böcker. 

    Då tror ja att jag förstod lite.

  • Anonym (Heddis)

    Tack för ditt svar Anonym T. Och bra gjort. Du är antagligen en framtida författare..😊
     
    Jag trodde fler än oss hade bra självförtroende här på FL och vågade skryta om vad dom var bra på, men tydligen inte.

    Man får inte tro att man är något eller tycka att man är bra på något här i Svedala inte.😉😄Du vet Jantelagen sitter hårt hos många.

  • Eurydike
    Anonym (Heddis) skrev 2024-09-26 22:44:19 följande:

    Tack för ditt svar Anonym T. Och bra gjort. Du är antagligen en framtida författare..😊
     
    Jag trodde fler än oss hade bra självförtroende här på FL och vågade skryta om vad dom var bra på, men tydligen inte.

    Man får inte tro att man är något eller tycka att man är bra på något här i Svedala inte.😉😄Du vet Jantelagen sitter hårt hos många.


    Det finns säkert fler som vill skryta lite! 😃 Jag trillar nog in här igen så småningom, men eftersom jag är bra på så många saker måste jag fundera en stund och välja ut några 😉
  • Eurydike

    En som visste hur man skröt storslaget var Edith Södergran. Eller så var det inte skryt, utan bara ett konstaterande. Hon uttryckte det så här ?Min självsäkerhet beror på att jag har upptäckt mina dimensioner. Det anstår mig icke att göra mig mindre än jag är? 🤩

  • Anonym (Heddis)
    Eurydike skrev 2024-09-26 23:26:09 följande:
    Det finns säkert fler som vill skryta lite! 😃 Jag trillar nog in här igen så småningom, men eftersom jag är bra på så många saker måste jag fundera en stund och välja ut några 😉
    Jättebra! Fast du behöver ju inte välja bland ngr st bara som du är bra på utan berätta om ALLT du är bra på istället..Sen kanske du inte kommer på alla dina bra egenskaper på en gång, men då kan du skriva flera ggr istället..

    För egen del så kan jag skriva många fler saker som jag är bra på, men jag önskade lite sällskap först innan jag fortsatte skryta.. Som man "inte får göra i sverige", och just därför är det extra intressant och roligt att skryta.
    Hade det varit i USA eller något annat land så hade tråden haft 2000 svar nu typ..

    Nej jag lovar. jag tror inte att jag är bra på saker, jag VET att jag är skitbra på olika saker redan och det gör NI alla andra också om ni vågar erkänna det.😉

    Kom igen..Lite mer självförtroende är vad som behövs här på FL speciellt tydligen.
    Jag har faktiskt ställt exakt samma fråga på andra forum.. och då var det många, många fler som svarade!?
    Har folk på FL extra dåligt självförtroende eller!? Kom igen jag vet att ni är extra bra på NÅGOT. Om det så är att sova, supa, göka eller föröka..Ni ÄR bra på något...😃

    Det är viktigt att berätta vad man tycker att man själv är bra å.. Supervitigt för den mentala hälsan och för ett bra självförtroende så finns det inget bättre än att vara extra bra på något såklart..
  • Anonym (J)

    Måla. Rättstavning och svenska. 

  • Anonym (Borderlina)

    Jag kan stå och gå på händer. Split och middlesplit. Göra frivolt både baklänges och framlänges från stående. Kan jonglera med tre bollar (eller clementiner). Jag tror jag är bra på att dansa...fast bara typ striptease (ser mycket sådant och härmar. Gör rutiner och övar in till olika låtar osv.)

    Grejen är inte att jag är särskilt koordinerad utan det är massivt mycket övning och perfektionism. 

  • Anonym (Cupcake)

    Jag är bra på mycket. Men till exempel är jag riktigt bra på att:

    Baka och laga mat. Får alltid massa beröm när folk fikar/äter hos oss och jag är benägen att hålla med dom :)

    Är också riktigt bra på att köra bil och skoter ;)

  • Anonym (Y)

    Jag skulle säga att jag är väldigt duktig på att skriva. Jag är en höjdare på det skriftliga språket helt enkelt. Jag är rätt modest när det gäller att uttrycka mig om saker jag är bra på men just det svenska språket, både i skrift och i tal, är jag väldigt bra på.

    Jag är bra på att minnas detaljer. Jag är en sådan där person som minns en väg efter att jag åkt/gått den en gång. Jag ser ofta om något är annorlunda i en bekant miljö relativt fort. Jag hittar tillbaka till stigen i den tätaste skogen. 

    Jag är duktig på att baka och laga mat. 

    Jag är en riktig hejare på att skriva på tangentbord. Jag kan sitta och skriva utan att titta ner på mina händer/leta efter bokstäver. Det är rent muskelminne nu. Jag tittar helt enkelt bara på skärmen när jag sitter vid datorn, aldrig på tangentbordet. 

  • Anonym (T)
    Anonym (Heddis) skrev 2024-09-26 22:44:19 följande:

    Tack för ditt svar Anonym T. Och bra gjort. Du är antagligen en framtida författare..😊
     
    Jag trodde fler än oss hade bra självförtroende här på FL och vågade skryta om vad dom var bra på, men tydligen inte.

    Man får inte tro att man är något eller tycka att man är bra på något här i Svedala inte.😉😄Du vet Jantelagen sitter hårt hos många.


    Skulle gissa att jag skulle kunna vara det.
    Jag visade den historien för min mamma och då började det rinna tårar ut ur ögonen på henne.

    Det handlade om en man som sprang ute i månskenet på ett fält, han höjde sitt gevär och tröck av.. men kunde inte se om han träffade besten bakom molnet och lukten utav krutröken.. Den mörka ryggen försvann in emellan träden och gömde sig i mörkret...

    Sen en liten del om hur han går tillbaka till sin hund och tar farväl av den på fältet.

    Tänk dig en fantasy story, med varulvar, vampyrer och med spöken... och han missade just varulven som gjorde inbrott hemma hos han.. hela huset är förstört.
    Fast början diskuterade bara det på fältet!
    Det skulle även vara kutym att lämna ett hus ifred om det är övergivet.. låt säga att en familj har dött. Då kan alla vandrare längst med gatan gå in där och bo där under natten om de vill. Känna sig som hemma. Den enda regeln är i princip att ingen får sno eller ändra något.. (för det blir inte roligt för dem.) men under natten är de fria att nytta köket, sängkammaren och så, så att man slipper vara i skogen. 

    Har hela denna boken i bakhuvudet i princip, är bara dålig på att slå mig ner någon gång o ge mig på det.

    Allt för att jag stängde av hjärnan på lektionen och lät den där pennan skriva fritt.

    Och såklart, nu är vi ju i sverige, så det är klart man inte skryter här om något ;) 
  • Eurydike
    Anonym (Heddis) skrev 2024-09-27 21:01:55 följande:
    Jättebra! Fast du behöver ju inte välja bland ngr st bara som du är bra på utan berätta om ALLT du är bra på istället..Sen kanske du inte kommer på alla dina bra egenskaper på en gång, men då kan du skriva flera ggr istället..

    För egen del så kan jag skriva många fler saker som jag är bra på, men jag önskade lite sällskap först innan jag fortsatte skryta.. Som man "inte får göra i sverige", och just därför är det extra intressant och roligt att skryta.
    Hade det varit i USA eller något annat land så hade tråden haft 2000 svar nu typ..

    Nej jag lovar. jag tror inte att jag är bra på saker, jag VET att jag är skitbra på olika saker redan och det gör NI alla andra också om ni vågar erkänna det.😉

    Kom igen..Lite mer självförtroende är vad som behövs här på FL speciellt tydligen.
    Jag har faktiskt ställt exakt samma fråga på andra forum.. och då var det många, många fler som svarade!?
    Har folk på FL extra dåligt självförtroende eller!? Kom igen jag vet att ni är extra bra på NÅGOT. Om det så är att sova, supa, göka eller föröka..Ni ÄR bra på något...😃

    Det är viktigt att berätta vad man tycker att man själv är bra å.. Supervitigt för den mentala hälsan och för ett bra självförtroende så finns det inget bättre än att vara extra bra på något såklart..
    Nu börjar det trilla in några skrytiga svar här i tråden!

    Förstår att du vill ha lite sällskap i skrytet. Skryt behöver ju både avsändare och publik. Det blir inte så lyckat att skryta om ingen tar del av det. Är det ens möjligt?

    Jag laddar fortfarande upp för mitt skryt här i tråden. Egentligen är jag ganska skrytig av mig, men tycker det är roligast att skryta om att vara sämst på saker. Opassande, vulgära och ?okvinnliga? egenskaper ligger mig varmt om hjärtat. Kanske tar jag uppgiften på för stort allvar 😅

    Tråden fick mig också att tänka på uttrycket skrytmåns. Måns brukar ju ses som ett manligt namn. Finns det något motsvarande för kvinnor och vad heter det i så fall? Skrytmona? Det var bara en fundering och inget du behöver svara på.
  • Eurydike
    Anonym (T) skrev 2024-09-28 16:41:19 följande:
    Skulle gissa att jag skulle kunna vara det.
    Jag visade den historien för min mamma och då började det rinna tårar ut ur ögonen på henne.

    Det handlade om en man som sprang ute i månskenet på ett fält, han höjde sitt gevär och tröck av.. men kunde inte se om han träffade besten bakom molnet och lukten utav krutröken.. Den mörka ryggen försvann in emellan träden och gömde sig i mörkret...

    Sen en liten del om hur han går tillbaka till sin hund och tar farväl av den på fältet.

    Tänk dig en fantasy story, med varulvar, vampyrer och med spöken... och han missade just varulven som gjorde inbrott hemma hos han.. hela huset är förstört.
    Fast början diskuterade bara det på fältet!
    Det skulle även vara kutym att lämna ett hus ifred om det är övergivet.. låt säga att en familj har dött. Då kan alla vandrare längst med gatan gå in där och bo där under natten om de vill. Känna sig som hemma. Den enda regeln är i princip att ingen får sno eller ändra något.. (för det blir inte roligt för dem.) men under natten är de fria att nytta köket, sängkammaren och så, så att man slipper vara i skogen. 

    Har hela denna boken i bakhuvudet i princip, är bara dålig på att slå mig ner någon gång o ge mig på det.

    Allt för att jag stängde av hjärnan på lektionen och lät den där pennan skriva fritt.

    Och såklart, nu är vi ju i sverige, så det är klart man inte skryter här om något ;) 
    Så fint att din mamma började gråta när du visade historien för henne! 🥲😊
  • Anonym (T)
    Eurydike skrev 2024-09-28 16:55:45 följande:
    Så fint att din mamma började gråta när du visade historien för henne! 🥲😊
    Ja, då vet man att man skrivit väldigt bra.
  • Eurydike
    Anonym (T) skrev 2024-09-28 17:04:41 följande:
    Ja, då vet man att man skrivit väldigt bra.
    Verkligen! 🤩
Svar på tråden Vad är ni bra på? Skryt om det!