Ska jag lura min kille till barn?
Inte lura honom det är inte snällt. Men prata med honom och gör det tydligt för honom att du inte längre vill eller kommer hålla koll på din ägglossning och att om han inte vill ha barn nu så får ni använda kondom. Att medvetet lura är bara fel. Men var ärlig mot honom. Jag ville inte använda p-piller förr ett antal år sedan. Jag var ärlig mot min kille och sa det att jag inte kommer äta P-piller igen och vill han inte ha barn nu så får vi skydda oss på annat sätt. Jag ville ha barn medans killen inte var lika säker på det. Men jag var ärlig och han viste vad som gällde. Jag blev gravid efter något år utan p-piller och med avbrutna samlag. Han blev inte arg eftersom han viste om det och riskerna. Däremot när jag väl blev gravid så var det inte självklart att behålla heller eftersom jag viste att han inte såg sig som någon som skulle bli pappa. Den vetskapen fick mig att tänka om när jag väl blev gravid och då pratade vi om det och jag sa till honom att vi kunde göra abort om han vill. Men tillslut kom vi fram till att behålla.
Tänk om du lurar din kille, du kommer nog inte glädjas åt graviditeten lika mycket. Eftersom han inte vill nu men du vill det så finns risken att han inte glädjs och längtar med dig. Du kommer eventuellt känna dig ensam. Sen ska du leva resten av livet att du lurat till sig barnet. Det kommer bli tungt. Speciellt när du blir äldre och mognare. Avråder starkt från det. Men ge det lite tid 1,5 år ihop är inte lång tid, vill du inte vänta skaffa barn på egen hand utan honom eller träffa en man som vill skaffa barn.