• Anonym (S)

Ska jag lura min kille till barn?

Inte lura honom det är inte snällt. Men prata med honom och gör det tydligt för honom att du inte längre vill eller kommer hålla koll på din ägglossning och att om han inte vill ha barn nu så får ni använda kondom. Att medvetet lura är bara fel. Men var ärlig mot honom. Jag ville inte använda p-piller förr ett antal år sedan. Jag var ärlig mot min kille och sa det att jag inte kommer äta P-piller igen och vill han inte ha barn nu så får vi skydda oss på annat sätt. Jag ville ha barn medans killen inte var lika säker på det. Men jag var ärlig och han viste vad som gällde. Jag blev gravid efter något år utan p-piller och med avbrutna samlag. Han blev inte arg eftersom han viste om det och riskerna. Däremot när jag väl blev gravid så var det inte självklart att behålla heller eftersom jag viste att han inte såg sig som någon som skulle bli pappa. Den vetskapen fick mig att tänka om när jag väl blev gravid och då pratade vi om det och jag sa till honom att vi kunde göra abort om han vill. Men tillslut kom vi fram till att behålla. 

Tänk om du lurar din kille, du kommer nog inte glädjas åt graviditeten lika mycket. Eftersom han inte vill nu men du vill det så finns risken att han inte glädjs och längtar med dig. Du kommer eventuellt känna dig ensam. Sen ska du leva resten av livet att du lurat till sig barnet. Det kommer bli tungt. Speciellt när du blir äldre och mognare. Avråder starkt från det. Men ge det lite tid 1,5 år ihop är inte lång tid, vill du inte vänta skaffa barn på egen hand utan honom eller träffa en man som vill skaffa barn. 

• Anonym (S)
    Anonym (Love) skrev 2024-09-26 11:18:44 följande:

Hur man ens kan tänka tanken att lura till sig ett barn.

Hur kan man vilja sitt barn så illa? Att vara oönskad av sin förälder? 

Bästa svaret! Man ska sätta barnet framför sitt ego. Barnet förtjänar två närvarande föräldrar. Att lura till sig ett barn är inte för barnets bästa. 
  • Anonym (S)
    SommarOchSolVårochBlommor skrev 2024-09-27 19:55:44 följande:

Jag är också man och har sett många gånger hur andra män slösat bort kvinnors fertila år med ändlösa förhalningar. Nä först boende tillsammans. Nä inget hus. Först bostadsrätt. Nä nu när vi har bostadsrätten är den för liten. För minst två barn ska de varq. Nej det funkar inte med ett barn så länge. Boende är viktigt. Sedan nope husen ligger fel. Sedan är för dyra. Ska bara få x på jobbet först. 

Som sagt en av mina äldsta vänner håller just nu på med exakt detta med sin sambo. Jag känner inte henne. Han är bra vän och vi har varit vänner i över 20 år. Tycker det han gör är så grymt. Men undviker ämnet även om jag tagit upp det ett pwr gånger att kan du inte bara säga till henne att det aldrig blir nåt. Då försöker han övertyga mig också. Jag bara synar honom direkt säger jag går inte på ditt nonsens men det är inte min ensak så vi går vidare till nåt kul.

Folk här inne ylar om allt möjligt små tjafs som spelar noll roll. Men att beröva en kvinna hennes fertila år med lögner är en sanslös grymhet med livslånga konsekvenser. 

Ja så kan det också vara.jag var tillsammans med en man som älskar barn, han ville vänta in perfekta tillfället innan vi skaffade barn. Eller ja, allt vi skulle göra skulle ske i precis rätt tidpunkt. Jag respekterade honom såklart men efter flera år tillsammans ledsnade jag på det konstanta väntandet och jag gick vidare utan honom. Jag kände mig lite taskig när jag lämnade honom för han väntade med att kyssa någon tills det kändes rätt. Jag var den första han kysste bla. Han ville att hans första tjej skulle bli den han gifte sig med och skaffade barn med. Men jag var inte lycklig att år efter år står på samma plats och aldrig nå fram till målen pga den eviga passiva väntan. Idag är vi i 35-40 års åldern. Jag har gift mig och skaffat barn. Han fick inga barn. Han väntade för länge helt enkelt. 
  • Anonym (S)

Ja egentligen kan han ju bara leta efter yngre tjej. Men han var singel i massa år sen skaffade han en tjej som är 50 år och inte vill ha fler barn. Det jag menar är att den killen hade chansen att bli pappa men eftersom han aldrig vågade gå frammåt i livet så blev det inga barn och vår relation tog slut och jag valde en annan man som ville ha barn. Aldrig okej att lura till sig barn. Det är fruktansvärt egoistiskt och elakt. Min åsikt är att man ska vara 2 om det beslutet. 

Cathariiina skrev 2024-09-27 20:33:53 följande:
    Det fetade där förstod jag inte. Varför skulle en man i den åldern inte kunna få barn? Han har minst 30 år på sig biologiskt, och "socialrealistiskt" i alla fall 10.

I övrigt håller jag med, man ska som kvinna inte vänta för länge på att mannen ska bestämma att det rätta tillället nu äntligen är här. Men att lura sig till en graviditet är ALDRIG lösningen, utan då får man lämna i så fall. Och sedan söka mycket aktivt, och ange från början på alla appar att man vill bilda familj inom en snar framtid, och att detta är okompromissbart.
Svar på tråden Ska jag lura min kille till barn?