• Anonym (Linn)

Ska jag lura min kille till barn?

Tom Araya skrev 2024-09-26 17:27:46 följande:

Vi är nog flera som till slut avstått barn för att vi inte träffade rätt partner i rätt tid. Hellre det än att desperat skaffa barn under mindre gynnsamma omständigheter.

Kanske är jag gammaldags, men för mig har det alltid känts självklart att skaffar jag barn ska det vara för att jag redan är i ett fantastiskt tryggt och kärleksfullt förhållande där barn är efterlängtade och ges bra uppväxtvillkor i livet. Annars får det vara och jag gör något annat bra av mitt liv. Det där med att desperat skaffa barn oavsett omständigheter förstår jag inte, men det är väl kanske en förklaring varför ångest och psykisk ohälsa är så utbredd bland barn och unga i dag.
  • Anonym (Linn)

Rent åldersmässigt bör det inte vara någon fara på taket. Visst, fertilitetet minskar allt eftersom man blir äldre och jag förstår att du är otålig. Men de flesta kan bli gravida i 35-åldern utan större problem.

Och ni har faktiskt bara varit ihop i 1.5 år. Det är ingen lång tid för att lära känna personen man ska ha barn ihop med hela livet.

Och det är fullt förståeligt att din kille vill vara klar med sina studier och ha ett jobb innan barn. Klokt och ansvarsfullt.

Ditt faktiska problem ligger i din hets och att du verkar vara så osäker på huruvida din kille vill ha barn alls. Det är DET du måste reda ut.

Tjata inte sönder er relation och lura för guds inte honom till ett barn han inte samtyckt till att skaffa, det är ju vansinne.

Svar på tråden Ska jag lura min kille till barn?