Ska jag lura min kille till barn?
Män som velar väntar på bättre alternativ. Det är den hårda sanningen.
Men jag tror även att ni i praktiken skulle kunna leva ihop väldigt länge om du nu skulle bli gravid.
Män som velar väntar på bättre alternativ. Det är den hårda sanningen.
Men jag tror även att ni i praktiken skulle kunna leva ihop väldigt länge om du nu skulle bli gravid.
Fast 1,5 år och TS säger att killen dragit ut på det dvs varit på honom flera gånger, hur stabilt är det egentligen och killen som pluggat låser sig givetvis... Att hota med barn eller slut kan jag förstå efter flera år men...
Han vill säkert också vara föräldraledig och då är ett fast jobb att föredra.
Väldigt mycket hårda kommentarer här om att jag skulle vara dålig och blåst som vill lura någon att skaffa barn. Självklart har jag pratat med honom om min oro och längtan, bett om förklaring till varför han är osäker, lyssnat och försökt kompromissa. Han är också klar med studierna, har fast anställning sedan länge, det är hans ST han vill bli klar nu och inte universitetsplugg. ST:n är ju opåverkad om jag blir gravid eller inte :)
Märkligt, din trådstart sa inget om att lura någon och kan förklara svaren ;)
Att prata om det ofta under erat korta förhållande, att ställa ultimatum och inte ens ge andrum för att låta han vara klar med studierna ett tag innan ni börjar skaffa barn... Förklaring för att han inte är redo efter ett år? Du kommer inte att vara lugn under barnskaparläget, det visar tråden så det är inte "händer det så händer det" vilket adderar stress till förhållandet.
Vad tror du? Känns det som en moraliskt vettig sak att göra? Och som att ert familjeliv får bra förutsättningar när barn inte är önskade av bägge föräldrar.
Nej, du ska bryta upp och bilda familj med någon annan om han faktiskt inte vill.
Det är skillnad om man är 23 och i ett ganska nytt förhållande. Ni har varit tillsammans i många år, ni är bägge över 30 och det ligger inte andra saker framför er som man vill ha avklarat innan man skaffar barn.
Han borde fatta själv att det inte finns anledning att vänta. Så skjuter han det fortfarande framför sig, vill han nog faktiskt inte.
Du ställer ultimatum så att han fattar att om det är dig han vill bilda familj med, bör ni börja nu.
Annars får du lämna honom. Eller acceptera att det inte blir barn.
Ni som säger att ts har massa tid. Nej. Om hon väntar många år på en velig man (som alltså inte vågade göra slut med exet på 3 år så han har en historik att dra ut länge på saker) tickar åren på. Visar det sig sen att hon har svårt att få barn, så börjar genast det blir tight med tid för att få hjälp i tid.
Ts: antingen vill han ha barn eller inte. Vill han inte så är det fel att lura på nån ett barn, både mot honom och barnet. Då gör du bäst i att lämna, för allas er skull.
Folk drar såna växlar på ingenting. Att vilja ha barn och anklaga sin partner flera gånger under 1,5 år för dennes tydligen dåliga ursäkter är en helt annan än att stanna i flera år utan att ens veta om partnern vill ha barn. Skulle det vara samma sak om mannen varit desperat efter barn och kvinnan velat vänta ett tag tills hon studerat klart?
Det är inte någon som snott TS fertila år.