Inlägg från: Anonym (stressad och ledsen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (stressad och ledsen)

Ska jag lura min kille till barn?

Jag och min kille är båda 32 år, har varit ihop i 1,5 år. Jag har varit tydlig sen start med att jag vill ha barn ganska omgående, han har dragit ut på det och är velig. Jag sa att senast sommaren 2024 vill jag börja försöka, men han har skjutit upp tidslinjen hela tiden. Vi har oskyddat samlag men undviker fullbordat samlag de 5 dagar i månaden då jag har ägglossning.

Han är läkare och blir klar med sin tjänstgöring nu i december, något han haft tunnelseende mot och velat bli färdig med länge. Jag har ställt ett ultimatum och sagt att när det är klart ska vi börja försöka, men han börjar tveka. Säger att han inte kan ge mig ett datum, är osäker, att det inte är prio, att han inte vet. Han säger att han vill ha barn, men att det måste kännas 100% rätt först.

Kommer det någonsin kännas rätt? Ska jag lämna honom och hitta en ny kille som vill ha barn med mig? Ska jag "lura" honom och låtsats inte ha koll på mina ägglossningsdagar? Det här tär så fruktansvärt mycket på mig.

• Svar på tråden Ska jag lura min kille till barn?
  • Anonym (stressad och ledsen)

Väldigt mycket hårda kommentarer här om att jag skulle vara dålig och blåst som vill lura någon att skaffa barn. Självklart har jag pratat med honom om min oro och längtan, bett om förklaring till varför han är osäker, lyssnat och försökt kompromissa. Han är också klar med studierna, har fast anställning sedan länge, det är hans ST han vill bli klar nu och inte universitetsplugg. ST:n är ju opåverkad om jag blir gravid eller inte :)

För kontext var han ihop med sitt ex i 10 år och har sagt att han de sista 3 åren inte ville fortsätta relationen men var för velig för att avsluta den och väntade på att hon gjorde det. Jag vill inte finna mig själv i samma sits och vänta tills det är för sent. Men att göra slut och hitta en ny härlig partner kan ju också ta flera år. Att skaffa barn själv är självklart ett alternativ men det är en sorg att inte kunna dela det med någon... jag vet att han är en väldigt rimlig, vettig och familjekär person och skulle bli en fantastisk pappa. 

Svar på tråden Ska jag lura min kille till barn?