Inlägg från: Tecum |Visa alla inlägg
  • Tecum

Bonde söker fru 2024

Det var visst 16 avsnitt, det lär inte hända så mycket varje gång...

• Tecum

Görans damer, som är närmast mig i ålder, framställs som ganska fjantiga och tillgjorda. Undrar varför, är det Hotell Romantik som spökar? Inte särskilt attraktivt...
    En man som Göran har många kvinnor efter sig, han har höga krav. Damerna har lite att jobba med.

• Tecum
    molly50 skrev 2024-10-31 17:03:24 följande:
    Ja,jag hade då valt bort honom. Sådana killar får mig att känna mig kvävd.
    Han ger ett väldigt obehagligt intryck och tjejer som väljer såna ber om problem. Hoppas han blir bortvald senare, men tydligen inte denna gång.
  • Tecum
    Jhannis skrev 2024-10-30 23:33:41 följande:
    Ja han är go, men jag har tappat intresset både för han och Almas dejtande då det varje dag står i media att Alma och Anders har ett förhållande.....Jag hoppas att media har fel.
    Skulle Alma och Anders ha ett förhållande menar du? Svårt för dem att få det att fungera, de har ju varsin gård. Är inte han för gammal för henne?
  • Tecum
    Jhannis skrev 2024-10-31 19:47:19 följande:
    Enligt vad skvallerblaskan Hänt har skrivit.
    Jag googlade och tycker att det bara lät som ett vänskapsförhållande. Men man kan aldrig lita på såna tidningar.
  • Tecum
    molly50 skrev 2024-11-07 13:41:57 följande:
    Ja,men hon verkar se honom på ett annat sätt.
    Tror och hoppas att hon genomskådat honom, han är så utstuderad. Han sa ju att han skulle visa sig sårbar för att få henne att tycka synd om honom. Han är liksom FÖR taktisk och lite barnslig.

Vad tycker ni om burken med gulliga lappar som present? Alma verkade gilla den men jag tycker att det var iofs udda och ovanligt, men barnsligt. Fast jag är väl för gammal.
  • Tecum
    Jhannis skrev 2024-11-07 20:32:22 följande:
    Jag håller med dig jag hade blivit glad.
    Okej, jag ger mig! Tror att många tjejer kommer att få såna burkar nu...Glad

Kul att vi är lika gamla, jag trodde du var mycket yngre!
  • Tecum
    Jhannis skrev 2024-11-08 20:18:21 följande:
    Glad Tack för att du trodde att jag var yngre....det värmde {#emotions_dlg.flower}. Jag är född -56, men ung i sinnet trots att kroppen säger att jag är -80 plus.Rynkar på näsan
    Jag är tvärtom, hyfsat ung i kroppen men sinnet är 80+...Rynkar på näsan
  • Tecum

Om inte Alma väljer bort Lukas efter vad som hände visar hon väldigt dåligt omdöme och är också en dålig förebild för andra tjejer. Killar som Lukas behöver växa upp innan de ger sig in i dejtinglivet. De kan vara farliga med sitt kontrollbehov.

• Tecum
    Jhannis skrev 2024-11-15 00:24:46 följande:
    Man vet inte vad som hände då ingen kamera var där under natten. Flört
    Tror att TV4 medvetet ger Isak den tafatta/passiva rollen som motvikt till Anders. Man kan inte lita på något.
  • Tecum

Alma gjorde bort sig när hon valde Lukas, hon kommer få problem.

Anders gjorde också bort sig och visade varför han är singel. Han bara kör på utan att lyssna och känna av läget. Och har tydligen lite svårt med alkohol. Kan vara orsaken till att relationen med barnets mamma sprack? Vi får hoppas att han mognat sen dess, för tjejernas skull.

• Tecum

Jag tycker att det nya inslaget med övernattningsdejt är dåligt. Det är orättvist mot de som inte får chansen, och även mot bonden då alla tror att denne valt favoriten till en så speciell dejt. Det ökar spänningen och konflikterna och min tro är att TV4 vill göra programmet mer likt Paradise Hotel och sådant. Tråkigt att gå den vägen.

• Tecum
    Jhannis skrev 2024-11-21 17:58:08 följande:
    Håller med dig om Alma, men för hopningsvis hinner hon öppna ögonen. Tycker att det är fel av henne att inte ge Viktor en enda chans. Hoppas Viktor väljer att hoppa av för han är värd en bättre tjej som ser han som en fin person.

Jag började också tänka i det banor att han kanske är en dålig lyssnare och kanske problem med hur han tar alkohol. Jag hoppas tjejerna tar ett snack med han så han lär sig nåt.
    Ja Alma kan ändra sig. Håller med om att hon behandlat Victor illa, jag hade nog hoppat av i hans ställe. Men som sagt, man vet inte vad som hänt när kameran inte varit där.
  • Tecum
    Jhannis skrev 2024-11-27 23:41:27 följande:

Börjar ogilla mer och mer Bonde söker fru. Det tjejer/killar som är med i programmet så finns det alltid 1-2 tjejer /killar som inte får sin egen tid av alla 3-4 som är kvar....På nåt sätt mobbande....(jag duger inte) och det framför en kamera framför hela svenska folket. Alla som åker ut nu och då måste ju må dåligt en lång tid efteråt......

Snälla underbara tjejer och killar sök inte till "Bonde söker fru" Om ni inte vill bli besvikna.

Jag håller med dig, det är samma sak varje år. Och varför, det är väl ingen konst för bönderna att ta ensamtid i turordning med personerna om det bara är tre-fyra kvar? Är det riggat på något vis? Eller får de egentid fast det inte visas?

Jag är fortfarande negativ till övernattningsdejten, den är bara till för att skapa konflikter. Hur bonden än gör blir det fel, väljer hen favoriten känns det avgjort, väljer hen den som tidigare fått minst tid känns det vilseledande. Och de som inte får den känner sig bortvalda och det kan påverka deras förmåga och vilja att visa sina känslor i fortsättningen. 
  • Tecum
    Jhannis skrev 2024-11-30 17:00:33 följande:
    Bonde söker fru har verkligen förlorat sin charm. Många brevskrivare får för lång tid framöver dålig självkänsla.
    Har du läst eller hört att de får dålig självkänsla eller går du på vad du själv känner? För det låter troligt det du skriver men jag har inte hört någon säga det.
  • Tecum

Står fast vid att övernattningsdejterna är ett elände som bara är till för att skapa drama och misstämning. Hur bonden än gör blir det fel. Isak verkar ha förstått det och är uppenbart obekväm då han tänker på de andra tjejerna, medan hans dejt bara vill i säng. Hans andra tjejer är överdrivet hispiga, men det är TV4 som vill ha det så.
    Alma verkar omogen som inte genomskådar Lukas.

Ser man ett år framåt tror jag bara det är Anders som kanske är ihop med någon av deltagarna.

• Tecum

Görans kvinnor kanske borde fundera på varför en tiopoängare som han är singel...

• Tecum
    Jhannis skrev 2024-12-06 00:55:38 följande:

Vad jag tycker årets bönder är jobbiga. Enda bonden som är glad det är Anders.

Almas val igen Obestämd Vad tänker hon när hon väljer Lukas?

Göran är otroligt tråkig han är ingen romantiker.

Isak ja han visade känslor åt Ebba, men annars verkar han besvärad av kameran .
    Den nya bonden vågar prata med tjejerna, men redan en har gett sig av.

Ja ja vi får se om någon bonde får det att gå i hop.

Jag är ju tveksam. 
    Anders är väl den som ligger bäst till, men då får han inte flamsa för mycket.

Göran verkar inte jättetänd på någon av kvinnorna. Hans stora kärlek är hästarna.

Bra av Alma att ha ambitionen att visa vanliga konsumenter hur det går till på en lantgård idag, även om man inte visade så mycket av semineringen. Kanske är hon bättre på sådant än att välja killar? Väljer hon Lukas visar hon sig omogen, väljer hon Anton kan det bli praktiska problem då han också har en gård, om jag fattat det rätt?

Isak har svårt att vara naturlig inför kameran och tänker för mycket på de han INTE är med under dejterna. Plus att han är otaktisk.
    Jag tycker synd om Linnea, men samtidigt är det något med henne som skaver. Hon verkar vara felsökartypen? Självupptagen? Hon sa ju själv att hon har svårt att få känslor och finna kärleken.

Tror också att Isaks tjejer har svårt att förstå hur mycket TV4 manipulerar.
  • Tecum
    molly50 skrev 2024-12-17 20:22:41 följande:
    Jag skulle nog snarare säga tvärtom. Han lät inte förnuftet tala.
    Men förnuftet sa ju att det blir krångligt med barn på varsitt håll. Konstigt att han inte sa det när hanvalde bort henne så hon slapp undra.
  • Tecum
    Nandez skrev 2024-12-17 20:42:57 följande:

Anade att Kristian skulle välja Terese

Bra val, jag hade också valt henne.
Svar på tråden Bonde söker fru 2024