• Anonym (Kram)

Nära separation, efter upprepad otrohet från frun.

Vill bara skicka en virtuell kram! 

Du har fått många kloka råd och du resonerar väldigt förnuftigt. Men en kram vill jag skicka med ändå!!

KRAM Hjärta

• Anonym (Kram)

Hur går det för dig? Hjärta Kram

• Anonym (Kram)
    Anonym (Sviken man) skrev 2024-10-01 11:33:12 följande:
    Hej,

Det går skapligt. Har haft samtal om det nu, att jag tycker det är bäst för mig, och kanske för båda, att vi går isär. 
    Hon verkar också förstå och hålla med om att det bästa är att jag behåller huset vid bodelning.  Och det känns hoppfullt att vi kan gå isär under någorlunda vänskapliga förhållanden... 

Ska besluta väldigt snart, och i så fall skicka in gemensamt om skilsmässa.  Så vi kan börja bodelning och så. 

Känns otroligt tungt, samtidigt som den här riktningen nu gjorde att jag kände lite lättnad ändå. 
    Bra framsteg ändå, men förstår att det känns tungt. Du gör rätt i att fokusera på och prioritera ditt eget välmående. Hoppas att hon finner en lösning med eget boende snarast, det kommer hjälpa dig enormt i din egen bearbetning.

Minns första helgen ensam i huset, jag kunde inte somna på kvällarna. Det var en förtvivlad men upprymd känsla som fyllde mig. Stannade uppe halva första natten och storstädade, det var som att jag ville "nollställa" huset efter honom. Målade om sovrummet på söndagen. Hade beställt en ny säng, nya sängkläder och handdukar som levererades dagen efter den första helgen. Det var bara mitt och jag ville att det skulle kännas så!

Efter några veckor byttes upprymdheten mot en ensamhet, vill att du ska förbereda dig mentalt på den fasen. Jag blev överraskad över att känna en saknad, inte efter honom men efter tvåsamhet och att dela vardagsrutiner. Den fasen går också över (till viss del). Jag har valt att leva ensam, det är över två år sedan separationen och först nu kan jag börja längta efter partnerskap, att få dela vardagen och livet med någon igen. Längtar efter att känna mig förälskad och älskad Glad
  • Anonym (Kram)
    Anonym (Sviken man) skrev 2024-10-06 15:52:09 följande:

Värdering av huset bokad, och överens med frun om att fixa bodelning nu, så vi kan boka möte och lösa allt med banken. Så hon får ut sina pengar, och jag får ta över huset samt lånen själv. Så kan hon ordna lägenhet så fort som möjligt. 

Det är nu det enda rätta. Även om jag märker att hon bromsar lite, svårt för att det går snabbt. Samt att jag får dra lasset med att lösa allt det praktiska...

Men. Hur mycket jag än älskar henne, eller har älskat henne, så måste jag vidare nu. Om det så innebär att jag får bära även detta lass...

Heja dig!! Hoppas att allt vår vägen och i någorlunda snabb takt Hjärta
  • Anonym (Kram)
    Anonym (Sviken man) skrev 2024-10-10 08:26:59 följande:

Nu är skilsmässoansökan inskickad...! 

Allt känns overkligt,  hur som helst. Sorgligt! Samtidigt en viss lättnad att vi inte står och trampar. Bodelning gör vi färdigt avtal för snabbt nu, och löser så att vi har förutsättningar att dela på oss inom rimlig tid. 

Nu känner jag att vi är mer överens, och snälla mot varandra,  när det här blev verklighet. Vi båda känner hur stor sak det är... Efter alla år tillsammans.  Jag orkar inte fokusera på att vara arg eller otrevlig. 

Jag hoppas vi kan fortsätta vara så här sams, och göra processen lite mindre jobbig. Så får jag se vad framtiden kan innehålla för mig..!

Väldigt läskigt..!

Yeyyy! Grattis vännen Hjärta vad glad jag blir av att läsa detta!

Jag förstår att det känns läskigt. En ny framtid ska stakas ut, men du håller den i dina händer och nu är det din tur att få bli lycklig!

Kram!
Svar på tråden Nära separation, efter upprepad otrohet från frun.