Nära separation, efter upprepad otrohet från frun.
Vill bara skicka en virtuell kram!
Du har fått många kloka råd och du resonerar väldigt förnuftigt. Men en kram vill jag skicka med ändå!!
KRAM
Vill bara skicka en virtuell kram!
Du har fått många kloka råd och du resonerar väldigt förnuftigt. Men en kram vill jag skicka med ändå!!
KRAM
Hur går det för dig? Kram
Värdering av huset bokad, och överens med frun om att fixa bodelning nu, så vi kan boka möte och lösa allt med banken. Så hon får ut sina pengar, och jag får ta över huset samt lånen själv. Så kan hon ordna lägenhet så fort som möjligt.
Det är nu det enda rätta. Även om jag märker att hon bromsar lite, svårt för att det går snabbt. Samt att jag får dra lasset med att lösa allt det praktiska...
Men. Hur mycket jag än älskar henne, eller har älskat henne, så måste jag vidare nu. Om det så innebär att jag får bära även detta lass...
Nu är skilsmässoansökan inskickad...!
Allt känns overkligt, hur som helst. Sorgligt! Samtidigt en viss lättnad att vi inte står och trampar. Bodelning gör vi färdigt avtal för snabbt nu, och löser så att vi har förutsättningar att dela på oss inom rimlig tid.
Nu känner jag att vi är mer överens, och snälla mot varandra, när det här blev verklighet. Vi båda känner hur stor sak det är... Efter alla år tillsammans. Jag orkar inte fokusera på att vara arg eller otrevlig.
Jag hoppas vi kan fortsätta vara så här sams, och göra processen lite mindre jobbig. Så får jag se vad framtiden kan innehålla för mig..!
Väldigt läskigt..!