• Anonym (Man)

Nära separation, efter upprepad otrohet från frun.

Jag har varit i din situation och förstår hur du, TS känner.
    Jag håller med övriga i tråden som tycker du kan ställa ultimatum. Blir det prövotid så låt det bli så då. Du kommer ju köpa ut henne ur huset vilket hon snart inser är ett gott incitament för henne att inte ha någon prövotid. Hon lär ju behöv pengar för sitt nya boende. 
    Med det sagt vill jag berätta att jag ser min fd fru på ett helt annat sätt nu, 10 år efter skilsmässan, än när vi levde som ett par. Det är svårt att fatta att jag kunde älska denna falska, otrogna och manipulerade människa. Jag blev, precis du, utnyttjad. Jag såg till att vi hade hus, bilar och materiell trygghet. Fan vad jag slet! Till ingen nytta. Jag offrade till och med min egen familj och vänner eftersom hon fick mig att bara vara med henne. Men det fattade jag inte förrän jag såg eländet i backspegeln. 
    Är numera gift med en fantastisk kvinna sedan många år. Lever ett annat liv i harmoni med mig själv och min fru. Mitt ex vägrar jag ha kontakt med även om hon försökt några gånger. 

• Anonym (Man)
    Anonym (Sviken man) skrev 2024-09-26 14:19:56 följande:
    Tack! Även det är till hjälp. 

Det är ju tufft, hur logiskt det än känns. Är lite som att jag sakta vaknar ur en dimma just nu. Som gjort att jag inte riktigt kunnat se klart. Känslorna för frun blir lite mindre självklara... och jag ifrågasätter självklarheten jag känt tidigare, att hon är den jag vill dela mitt liv med. 

Hoppas det här öppnar för bra saker i livet framöver. 

Blir också tufft bo kvar i huset vi flyttade till tillsammans, som förlovade, och där vi bodde när vi gifte oss. 

Men jag behöver en bas att stå på när allt gungar. 
    Hej igen!
    Jag var som sagt i samma situation som TS en gång. Jag valde att inte behålla huset. Trots att jag byggt det själv och förbättrat det under 18 års tid. Hade investerat min själ varenda  tum i det huset. Men jag kom till insikten att det skulle bli svårt att komma vidare med mitt egna liv om jag hela tiden skulle bli påmind om det som varit i det huset. Dessutom tänkte jag att en ev ny partner skulle tycka det vore jobbigt att flytta in i mitt och min fd frus hus. Jag köpte ett nytt (äldre) hus som jag renoverade och skapade mitt eget hem i. Behöll inte en gemensam pinal från det gamla hemmet. Bara sånt jag hade sen innan och sånt jag fått i personlig gåva av föräldrar odyl.
    Träffade sen min nuvarande fru som flyttade in hos mig med sitt tonårsbarn. Jag skrev över halva huset och halva huslånen på henne. Jag ville ha ett jämlikt förhållande. Jag "bjöd" iom det henne på några hundra tusen.  Nu bor vi i en annan stad i ett annat hus och har det bara bäst.
    Så mitt råd till TS är att sälj huset och börja om helt och hållet. Det betyder ju inte att huset måste säljas i samband med separationen. Det kan vänta en tid. 
Svar på tråden Nära separation, efter upprepad otrohet från frun.