• Alex34

Mitt liv är över

Hej

Har fått reda på att jag har obotlig urinblåsecancer är bara 34 år och det känner som att min framtid är över. Kan inte planera något framöver. För jag vet ej hur länge jag har kvar. Har metastaser i lungorna dom är små så jag känner inte dom. Men läkaren har sagt att metastaserna inte går att få bort och tumören går heller inte att operera. Skulle vilja komma i kontakt med några fler som har urinblåsecancer? 

• Svar på tråden Mitt liv är över
  • Anonym (hej!)

Hej! 

Jag känner inte dig men vill skicka en värmande kram. Vill du berätta eller prata om ngt så lyssnar jag. 

Hur ser din behandling ut? Har du stöd? Jag har en vän vars mamma man tog bort urinblåsan på. 

• Anonym

Fråga även på sjukhuset om det finns någon kontaktgrupp för de med samma sjukdom.
    Har du erbjudits samtalsstöd på sjukhuset?
    Vill också skicka dig omsorg och kramar!

• Anonym (Sambon)

Min sambo har metastaser i lungorna, han har opererats för sköldkörtelcancer och vid ett av de första återbesöken hittade de prickarna  lungorna.
    Än så länge har de stått stilla.
    Han märker inte av dom på något vis.
    Är nog en 8 år sedan han fick veta att han har dom där.

Som han förstått det av läkaren så kan metastaser vara vilande i många år alternativt vara ? döda ? men verkar som det är svårt att ta reda på vilke status de har.
    Jag är nervös varje år inför återbesök för att se hur lungorna är.

• Alex34
    Anonym (Sambon) skrev 2024-09-24 22:19:56 följande:

Min sambo har metastaser i lungorna, han har opererats för sköldkörtelcancer och vid ett av de första återbesöken hittade de prickarna  lungorna.
    Än så länge har de stått stilla.
    Han märker inte av dom på något vis.
    Är nog en 8 år sedan han fick veta att han har dom där.

Som han förstått det av läkaren så kan metastaser vara vilande i många år alternativt vara ? döda ? men verkar som det är svårt att ta reda på vilke status de har.
    Jag är nervös varje år inför återbesök för att se hur lungorna är.

cancer är hemskt. En ständig oro känner man. Prognosen för urinblåsecancer vet jag inget om än så länge.
  • Anonym (M)
    Alex34 skrev 2024-09-24 21:04:32 följande:
    Mitt liv är över

Hej

Har fått reda på att jag har obotlig urinblåsecancer är bara 34 år och det känner som att min framtid är över. Kan inte planera något framöver. För jag vet ej hur länge jag har kvar. Har metastaser i lungorna dom är små så jag känner inte dom. Men läkaren har sagt att metastaserna inte går att få bort och tumören går heller inte att operera. Skulle vilja komma i kontakt med några fler som har urinblåsecancer? 

Du bör gå och få en secon opinion för urinblåsecancer är bombar. Det går att operera bort både tumören och få bort metastaser i lungorna. 
  • Anonym (M)
    Alex34 skrev 2024-09-24 22:55:05 följande:
    cancer är hemskt. En ständig oro känner man. Prognosen för urinblåsecancer vet jag inget om än så länge.
    Prognosen för urinblåsecancer är väldigt god. 
  • Alex34

Läkaren sa att det bara gick att krympa metastaserna i lungorna. Inte få bort det helt. Och att det var en aggressiv tumör. Det låter inte som bra nyheter direkt.

• Anonym

Ställ fler frågor till doktorn nästa gång ni ses.
    Man kommer inte på alla frågor och allt man vill ha svar på när man får ett besked

Svar på tråden Mitt liv är över