• Tukt

    Stänga män ute från sexforumet?

    Är det ännu en politisk tråd?

  • Tukt
    Anonym (Maria) skrev 2024-10-19 22:13:32 följande:

    Det är bra anonymfunktionen finns för då slipper man meddelanden från män som läst något man skrivit i sexforumet


    Samtidigt fuckar den "anonymiteten" upp hela forumet.
  • Tukt
    Anonym (Maria) skrev 2024-10-20 15:44:59 följande:
    Nej 
    Jo.
  • Tukt
    Anonym (Maria) skrev 2024-10-20 17:12:07 följande:
    Det blir inte sant bara för att du tycker det
    Det är väl mer ett faktum att folk som vill trolla eller bete sig illa använder sig av anonyma nick. Mycket av det som trådstarten handlar är just män som använder anonyma nick och försöker framstå som kvinnor.
  • Tukt
    Anonym (Maria) skrev 2024-10-20 18:24:10 följande:
    Då kan du anmäla det om du orkar. Folk är inte troll bara för de skriver saker som provocerar andra. Det blir ju bara anklagelser om du inte har bevis.
    Har du bevis för att folk inte trollar eller medvetet provocerar?
  • Tukt
    Anonym (Maria) skrev 2024-10-20 18:40:05 följande:
    Nej men så bryr jag mig heller inte om det så mycket. Det är du som klagar
    Bara för att man påpekar ett problem, så behöver det inte vara att klaga.
  • Tukt
    Anonym (Maria) skrev 2024-10-20 22:38:49 följande:
    Påpeka ett problem, klaga, kalla det vad du vill men då får du också visa vad som är problem med det. Att du gissar att vissa är troll betyder ingenting.
    Att påpeka ett problem är väl det hela idén med diskussionsforum. Sedan om du och jag har avvikande åsikter vad det gäller anonyma inlägg anonyma inlägg en annan. Så man kunde ju önska att du diskuterade i stället för att bara racka ned på det en skriver. Exempelvis som #78 här ovan.
  • Tukt
    Anonym (Maria) skrev 2024-10-21 12:46:03 följande:
    Det du kallar racka ner på det du skriver, är att jag berättar för dig att du har inget case om du inte kan bevisa något. 
    Vet inte om man måste ha ett "case" för att diskutera. Och om inte, så har ju inte du det heller.
    Jag har bildat mig en uppfattning, vilket jag sett många hålla med om, att de anonyma inläggen, precis som tummarna skapar konflikter, påhopp och dålig stämning.
  • Tukt
    Anonym (Maria) skrev 2024-10-22 13:57:57 följande:
    Fast jag påstod ingenting om nåt problem så jag har inte fört fram något case som jag behöver påvisa. Och alla är ändå anonyma, eller har du och andra uppgett ditt riktiga namn och adress någonstans?
    Nej, men det är därför det ganska ofta anges som "dubbelanonymt". Det vill säga att man kan skriva med sitt vanliga nick och att man sedan kan gå in med en annan "identitet" också. 
    Om det anonyma läget inte fanns så skulle alla fortsatt kunna vara anonyma. Men det skulle finnas en tröghet i att inte med lätthet bete sig illa.Så jag har lite svårt att förstå vart du vill komma. Du tyckte det var bra att folk fick vara anonyma. Men nu säger du att alla ändå är det.
    .
Svar på tråden Stänga män ute från sexforumet?