Överreagerade den andre? (Socanmäld)
IGEN.... alltså vad är det för fel på den människan? Idag cykladehans barn runt o glodde på sonen (kan kalla honom Nisse) och hans kompisar o pekadefinger åt dem flera gånger. Tillslut surade Nisse ur och pekade finger tillbaka. Då kom de fram till dem o Nisse sa irriterat "Vad håller ni på med?". Tjejen sa triumferande att nu skulle hon ringa sin pappa. "Gör det om du vill. Jag är inte rädd för honom" ljög Nisse o så cyklade han o vännerna iväg.
Lång historia kort: pappan tog med sig hela familjen o hetskörde runt efter dem på skogsvägar i området genom att spåra dem på en Snap-karta som dottern hade. Kompisarna kom på det o dolde sina positioner. Pappan cirkulerade med bilen runt skogen, nån annan i familjen cyklade o andra letade efter dem till fots. Nisse o kompisarna hade panik. Nisse tog en annan stig än kompisarna o när han slutligen vågade sig ur skogen mötte han sin kompis "Pelle" som sa att pappan sagt att Pelle "inte gjort nåt fel men att Nisse hade gjort väldigt fel mot hans barn o att han inte skulle leta efter honom mer idag men att han visste var Nisse bor o att han ska ta/plocka/fånga (han mindes inte ordet men nåt sånt) honom imorgon på morgonen eller någon annan gång. "
Nisse jätterädd att pappan ska ta honom påväg till skolan. Jag har sett den människan o han ser inte riktigt stabil ut. Jag sms:ade kuratorn på skolan och han vidarebefodrade till rektor o lärare. Jag ska följa sonen imorgon o har lämnat in en ny polisanmälan. Det måste ju ta slut nångång, vad är det han vill oss egentligen? Jag är van vid aggressiva personer i mitt jobb men där är man inte ensam och man har larm och lås och sånt. Privat är en annan sak. Jag hoppas detta blir sista grejen han gör mot Nisse för han har inga proportioner alls.