Familjesus skrev 2024-10-17 12:47:21 följande:
Hur agerar skolan i allt det här? Saker verkar ju hända på skoltid och då har ju skolan ett ansvar?
Redan vid första tillfället när pappan kom körandes borde väl skolan agerat på något sätt. De kan ju inte tycka det är ok att föräldrar kommer vansinniga till skolan och ger sig på andra barn? Rimligtvis borde de tagit ett snack med den föräldern då.
Och i detta fall borde ju de polisanmäla eller socanmäla när en misshandel skett på skolan. Definitivt kalla in föräldrarna.
Den första incidenten med bilen och det skedde utanför skoltid så det är förstås inte deras ansvar (kanske beskrev det hela lite luddigt så det lät som att det skedde då). Den andra incidenten tycker jag däremot att de borde ta tag i. Att kalla det misshandel är lite hårt i mitt tycke när det handlar om barn men det är mer pojkens beteende utöver det i den händelsen och det han sa som skulle göra mig orolig som personal, i synnerhet när de vet om den tidigare händelsen. Jag har dock inte hört av dem mer sedan personen ringde igår och berättade om det så antagligen händer det inget mer.
Är i valet och kvalet om att ringa in en anmälan till Polisen om det där första men vi har varit med om så mycket underliga hotsituationer de senaste två åren, oberoende av varandra, att det börjar bli pinsamt. Vi bor på en liten plats men de senaste två åren har vi polisanmält att barnen blivit jagade av en maskerad person med kniv dagtid (sant!), att en annan person klädd i huva började närma sig och sedan springa mot min son i mörkret och förfölja honom ända fram till vår ytterdörr.
Vid ett annat tillfälle blev vi hotade av ett äldre ungdomsgäng (som brukar ställa till elände här på orten) sent på natten då de försökte ta sig in i huset och skrek hotfulla saker. När vi sa åt dem och maken fick tag i en av dem spårade det ur så de ringde alla sina vänner och det drällde in mängder av dem överallt in i trädgården och vi fick barrikadera oss inne medan man hörde dem säga saker som "ska vi ringa på och döda honom" "Vi skjuter honom i ansiktet med raketer" och såna dumheter.
Vi var också med om en trafikolycka där en bil plötsligt bara svängde över till vårt körfält och rätt in i sidan på bilen så vi blev skadade allihop och anmälde föraren.
Häromsistens hittade vi vad som av en läkare på jobbet antogs vara mänskliga kvarlevor men som genom benanalys senare visade sig vara från ett djur.
Kort sagt skulle det kännas pinsamt att göra ännu en anmälan om en hotfull situation för det känns som att de ska tro att jag ljuger. Har aldrig varit med om så mycket skit som de senaste två åren men i övrigt är det här en lugn och trevlig plats där alla känner alla. Är ingen "dramaqueen" men har anmält när det hänt sådant som är så pass allvarligt, men vem kommer tro mig den här gången?