• Anonym (?)

Överreagerade den andre? (Socanmäld)

Anonym (Orolig mamma) skrev 2024-10-01 11:14:54 följande:

De inleder alltså ingen utredning men verkade heller inte lägga någon vikt vid att utreda pappan, vilket jag tycker är synd, men jag bad skolan att hålla ett öga på hur dottern har det. 

Varför skulle de inleda en utredning på pappan menar du?
  • Anonym (?)
    Giftskåneman skrev 2024-10-03 11:22:16 följande:

Du ska polisanmäla pappan för hoten, och göra anmälan hos soc, orosanmälan alltså mot honom då han inte är bra förälder.

Man anmäler inte en förälder till soc, man anmäler oro för ett eller flera barn.
    Att vara "en dålig pappa" kommer du inte långt med.
    Det pappan gjore var inte bra, men inget att lägga på soc som redan är överbelastade.
  • Anonym (?)
    Giftskåneman skrev 2024-10-03 16:03:57 följande:
    Jo, om en förälder gör nåt kriminellt, då ska det anmälas, då kommer soc utreda om det är fara för barnet, blir han polisanmäld kommer polisen att göra orosanmälan om de anser det är oro för barnet/barnen.
    Naj, återigen så anmäler man inte oro för en förälder. Man anmäler oro för ett eller flera barn.
    Har man bara det där i ts att komma med så är det bättre att inte slösa på soc tid.

Inget du säger kan ändra på det.

Du som håller låda i en annan tråd om dina "vänner" och soc borde ändå ha bättre koll kan man tycka. Eller så är du i själva verket pappan i den aktuella familjen. Jag gissar på det andra.

Polisen orosanmäler oro för barnen, inte för pappan eller vem det nu gäller.

Du behöver verkligen läsa på hur saker och ting fungerar, du har ju verkligen pinsamt dålig koll.
  • Anonym (?)
    Giftskåneman skrev 2024-10-03 22:58:17 följande:
    Vill du diskutera nåt, göm dig inte bakom annonymt namn. Varför ha konto med lösenord när du inte vågar stå för vad du säger?
    För att jag kan?
    Jag har mina anledningar och dessa angår inte dig. Det står dig fritt att ignorera mig om det inte passar.

Konto med lösenord har jag för att kunna delta i forumet såklart. Jag skriver under mitt användarnamn också.

Något mer du undrar?
  • Anonym (?)
    Giftskåneman skrev 2024-10-04 12:07:16 följande:

Massor, men du är inte värd att bli blockerad för

Jösses, är det på den nivån!
    Märkligt att du är så arg, vad skrev jag som tände denna ilska?
Svar på tråden Överreagerade den andre? (Socanmäld)