• Anonym (Em)

Överreagerade den andre? (Socanmäld)

Du skriver att det går snett ibland. Hur ofta händer såna här saker? Antingen är pojkens pappa fullkomligt skogstokig eller så är historien längre än vad du berättar

• Anonym (Em)
    EpicF skrev 2024-09-25 10:44:48 följande:
    Pojkens pappa är nog normalt. Flickans pappa, hon som blev knuffad av ts son, är dock inte normal. 
    Ah, menade såklart flickans pappa. Tycker att det är svårt att avgöra med så lite information. Även om det såklart är helt fel agerande som vuxen så brister det tillslut för vissa
  • Anonym (Em)
    EpicF skrev 2024-09-25 10:56:44 följande:
    Oavsett om det ligger mer bakom så ska inte en vuxen människa betee sig så mot ett barn. 
    Nej, är inte någon ursäkt för ett sånt beteende mot ett barn men kan vara en förklaring. Kan ju vara så att sonen behöver extra tillsyn i skolan om han återkommande ger sig på andra barn verbalt eller fysiskt.
  • Anonym (Em)
    EpicF skrev 2024-09-25 11:04:23 följande:
    Enligt ts gör han inte det och han har även resursperson. 
    Stämmer det verkligen så är det alltså alternativ 1, att han är skogstokig. Såna människor finns såklart också. 
  • Anonym (Em)
    EpicF skrev 2024-09-25 11:35:21 följande:
    Den pappan är skogstokig oavsett vad som stämmer eller inte. 
    Där går våra åsikter isär. Även om det är en dålig reaktion så förstår jag frustrationen hos föräldrar vars barn blir utsatta för våld, mobbning mm i skolan. Jag kan se hur gränsen tillslut är nådd och det rinner över även om man normalt är relativt sansad.
  • Anonym (Em)
    Lenobia skrev 2024-09-25 11:56:25 följande:

Man kan inte skylla på autism. Jag har autism, och en gång i tiden har jag varit tio år, men inte fan skulle jag knuffa en person. Det ligger inte ens i min världsbild. 
    Att han knuffade någon, har ingenting med hans diagnos att göra. 

Man kan fungera väldigt olika trots samma diagnos. 
Svar på tråden Överreagerade den andre? (Socanmäld)