Anonym (pappaerik) skrev 2024-11-08 09:14:18 följande:
Ett råd i all välmening ts men är ni helt säkra på att det inte är en klassisk lekfantasi som barn i tioårsåldern ägnat sig åt i alla tider? jag kommer ihåg hur jag och polarna hade en arg gubbe som vi spionerade på som hade misstänksamma saker för sig som vi förde bok över och en gång jagade han oss med bössan. Fast det kanske var en pinne och egentligen jagade han oss inte så mycket som att han tog ett par arga steg åt vårt håll då han väl var trött på att ha snorungar smygande i trädgården. Jag säger inte att det är så i det här fallet men skulle ändå råda dig att rannsaka det hela. pappan i fråga är säkert otrevlig, men hela historien låter lite väl mycket som en tioårings fantasi. jag bor också på en mindre plats och att någons pappa minsann är jättestark och ska slå ner den andra låter som något som kommer från barn snarare än vuxna. Givetvis ska man lyssna på barn och ta hot på allvar men säkerställ först att du inte har gått in i barnens lek och fantasi som spårat ur. Jag tänker att det är tur att min pappa inte anmälde gubben för vapenbrott eller mordförsök alternativt tuppade sig med att han jävlar också hade en bössa och var en bättre skytt då det hade orsakat rätt tråkig stämning i samhället
. Återigen jag säger inte att det är så men med tanke på att ni tidigare i familjen gått till polisen med vad ni trott var mänskliga kvarlevor så kanske du ändå ska undersöka ordentligt att det inte är en klassisk barnlek för att göra tillvaron lite mer spännande som du eldar med blåslampa.
Håller med. Just detta med att min pappa ska minsann slå din på käften, är en rätt klassisk sak för ett barn att säga. Det måste ligga mer tjafs mellan barnen bakom alltihop, än vad som framgår.