• Jemp

Partner eller barnen

Att bo med barnen såklart. 

• Jemp
    Anonym (Välja) skrev 2024-09-23 23:18:53 följande:
    Arbete bla. Och han har sin familj mamma plus syskon, där vi bor nu ( inga egna barn)  Så då blir han utan sin familj ist. 
    Så hans jobb och mamma är ett giltigt argument, men inte dina barn?
  • Jemp
    Anonym (Välja) skrev 2024-09-23 23:38:06 följande:
    Ja. Han vill inte ha barn.
    Så var ska du bo under loven?
    Vad händer om barnen vill flytta till dig?

Är du väldigt nedtryckt av din partner?
  • Jemp
    Anonym (Välja) skrev 2024-09-24 12:17:33 följande:
    Han gillar inte barn o vill inte de kommer mellan oss och tar mig från honom. Han bad mig välja han eller dem. De va inte så att han mena jag aldrig få se dem igen. 
    Utan inte bo med oss. Och vill jag träffa dem hos mig , om de kommer till mig , då vill han inte vara här.
    Så om vi skulle bo med varandra nära barnen så måste jag ändå träffa barnen hos dem / min bror.
    Jag bor hos min bror när jag är med dem. 

Det låter verkligen inte som en vettig relation. 

Barnen tar dig inte från honom för den delen. De fanns ju först, men han vill ta dig från barnen. Så gör man inte. 

• Jemp
    Anonym (Välja) skrev 2024-09-24 14:03:18 följande:
    De är ingen trolltråd. Jag mår verkligen dåligt.  Ja Jag har tagit bort flera av mina egna behov . Jag har tappat mig  .Jag anpassar mig ständigt till honom. Behöver han egentid i 2v utan mig. Då anpassar Jag mig till det även om jag mår skit o inte ses på 2v. Så skit att jag knappt kan äta sova eller fungera som normal människa. Alla hans behov går 1 ! .
    Uttrycker jag mitt behov av ses oftare då kväver jag honom enligt han. Nu är de lite oftare så de är lite bättre. Eller om jag har andra behov typ mina barn . De sviker jag honom tycker han. 
    Sonen va här under ett lov och killen fick inte spela när sonen gjorde de. Han stod ut men klagade och vill inte vara här om sonen kommer igen. Då vill han inte träffa mina barn alls. 
    Jag har mycket i min ryggsäck.  Ett av mina barn dog 11år ung för 5 år sen . Jag mår skit redan innan.
    Jag känner att ja mår så dåligt att jag inte kan ta hand om mig själv längre 

Det är tydligt att du tyvärr inte mår bra. Jag beklagar ditt barns död. 
    Det är också tydligt att den här mannen inte får dig att må bättre, utan tvärtom. Han bryr sig inte om ditt välmående, pressar dig till saker och isolerar dig. Han får dig dessutom att svika dina barn. 

Att inte kunna vara utan sin partner är inte heller ett tecken på välfungerande förhållande, utan osunt.

Bor ni redan ihop?

• Jemp
    Anonym (Välja) skrev 2024-09-24 19:14:56 följande:
    Jag ser de såhär.
    Om jag är kvar här med honom så kan jag ha båda. Åker och träffar barnen på skollov.

Om jag flyttar till barnen är han borta helt allså ända sättet o ha båda är att va kvar.
    MEN
    Barnen vill ha mig nära helst bo hos mig varannan vecka. Dottern gråter o säger att hon mår dåligt av vad min kille gör mot mig. Hon vet en del för hon har varit hos mig och träffat honom, mer än vad sonen har.
    Hon hatar honom o då hatar han henne.  Hon aldrig välkommen o bo med mig enligt honom ändå är vi särbo. 

Jag har PTSD efter när dottern dog. Jag får hjälp nu. Samma kurator pratar jag med även när de gäller killen..

Nej. Då sviker du och skadar dina barn. Du kan inte heller ta ditt föräldraansvar till vardags, och det finns inga garantier för att puckot till karl skulle acceptera att du har kontakt med dem i längden eller är borta så mycket under loven. 

Dessutom bör du inte utsätta dig för mannen alls. 

Svar på tråden Partner eller barnen