• Amanda84

Student hos familjehem

Nej, men... har du legat under en sten de senaste åren... om studentmössa är ditt största problem så börjar jag undra vad du är för familjehem! Lägg av. Om din ekonomi är svag - så gå till en hattmakare och fixa en fin studentmössa. Du har ju ett antal månader på dig - och ta med tonåringen så att hon kan välja.

• Amanda84

Förlåt, men jag blir direkt upprörd här! Hur tror du att vi fattiga föräldrar gör?! Leta på nätet och hitta det bästa alternativet. Du har ju hur mycket tid som helst på dig, med tanke på att du faktiskt har framförhållning.

• Amanda84

Förslag:

Lokal hattmakare

Hattmakare i annan stad

Sömmerska som har koll på hur man gör

Köp den jäkla skärmen från ett studentföretag om du inte kan

Hitta en hattmakare som kan fixa skärmen och en sömmerska som syr mössan.

Om du som frågar, är familjehemsbarn, fatta mod och våga fråga dina familjehemsföräldrar det här och säg att du är orolig att stå utan studentmössa. Vad du gör just nu är att du är väldigt i god tid, vilket är bra. Om de inte har velat säga något, kan vara för att de vill överraska dig. Jag räknade inte själv om att få en studentmössa från min mamma, eftersom vi hade så dålig ekonomi och för att hon själv aldrig haft någon, och alltid sagt att det inte var någonting och själv inte haft någon studentfest, men hon gjorde det för mig, även om jag trodde in i det sista att jag inte kunde få någon mössa. Jag fixade via hattmakare själv, men det var för att min mamma inte förstod och hon bad tusen gånger om ursäkt för min studentfest för mig fast jag hade världens bästa studentfest - men hon tyckte att mina yngre bröder hade det bättre (hon lärde sig) men DU har familjehemsföräldrar som ska VETA hur det ska gå till. De behöver inte leta efter "hur man gör rätt."

Svar på tråden Student hos familjehem