Inlägg från: Anonym (Fjfn) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Fjfn)

Jag har varit trogen min älskarinna i 25 år

Anonym (Värderar min tid) skrev 2024-09-24 07:45:04 följande:
    Stämmer säkert för en del men det hade inte haft någon betydelse för min del. Jag tycker genuint om min extra man och hade gärna haft en särborelation med honom, men hade inte velat blanda ihop vuxna barn eller ekonomi.
    Det är inte din man om han är otrogen. Han har en fru. Du är vid sidan av. Jag har också varit älskarinnan (dock omedvetet) men så fort jag fick reda på det kände jag avsky. Jag förstår hur man vill vara den som är nummer två. En känsla av att vara mindre betydelsefull, mindre viktig. Mindre värd. Duger till sex men inte mer. Typ så. Hemskt. 
  • Anonym (Fjfn)

Menar inte dig nu, utan det var så jag kände. Sedan förstår jag väl mig inte på hans tjej heller, som hade mig vid sidan av. Hon fortsatte med honom. Men förmodligen tänkte väl väl så att jag inte dög nog och att hon har bättre dp, han ville ha henne trots han provat någon annan 

kanske är det inte så. Men det är så jag tänker. Vilket gör att jag inte klarar av att vara en älskarinna heller. men är man inte en tänkare så funkar det kanske 

• Anonym (Fjfn)

Väldigt nedvärderande kände jag iallafall 

• Anonym (Fjfn)
    Anonym (Värderar min tid) skrev 2024-09-24 19:26:47 följande:
    Vi är båda upptagna. Ingen av oss hade nog inlett detta om vi inte satt i samma båt, så att säga.
     Men gör slut då och satsa på varann istället. Om det handlar om att det är barn i bilden så märker de sådant ändå , om inte föräldrarna är lyckliga.
  • Anonym (Fjfn)
    Anonym (Värderar min tid) skrev 2024-09-25 07:41:47 följande:
    Det finns en massa annat med i spelet som gör att det nog får vara som det är, om jag inte bara skiljer mig. Funderar.
    Vad är det då? 
  • Anonym (Fjfn)
    Anonym (Värderar min tid) skrev 2024-09-25 07:43:28 följande:
    Nu var det i perspektivet av att hitta en ny man. Den jag har är fullt fungerande, bara inte så intresserad av sex längre, och för många kilon.
    Är det du eller din man som har för många kilon? Om det bara är det som det hänger på så kan du väl prata med honom om det, du behöver ju inte säga att han är fet men man hade ju uppskattat ärligheten. Så man får nån chans att ändra sig. Fast du har ju iofs redan valt att avsluta relationen i smyg genom att prassla vid sidan av.
  • Anonym (Fjfn)

Och om du anser han har för många kilom, är du själv vältränad? 

• Anonym (Fjfn)

Mycket som spelar in där. När gjorde ni något själva senast? Något kul. När var ni ifrån varann senast? Tar ni hand om varann och relationen? 

Men som sagt, redan försent ändå för du har redan valt 

• Anonym (Fjfn)
    Anonym (Värderar min tid) skrev 2024-09-25 07:43:28 följande:
    Nu var det i perspektivet av att hitta en ny man. Den jag har är fullt fungerande, bara inte så intresserad av sex längre, och för många kilon.
    Ligger du med en annan är det väl klart du inte vill ligga med din man. Rätt sunt ändå. Vidrigare om du ligger med båda enligt min åsikt. Din man hade kanske inte velat ändå om han vetat att du har annan vid sidan av. Så då är det väl bra att låta bli.
  • Anonym (Fjfn)
    Tyra myra skrev 2024-09-25 14:10:59 följande:

Ja denna tråd för onekligen upp saker till ytan. 
    Vi kanske ska ska se mer på äktenskapet som en juridiskföreteelse än en romantisk, i alla fall när det gått 5-10 år.  Då är den gemensamma ekonomin. barnen, huset mm viktigare än romantiken.

Har därför full förståelse för att frun valde att stanna. Det var säkert det allra bästa valet för henne.

Åh jag tror att folk glömmer bort varann när de har gift sig. Tar varann för givet. Sen blir allt tråkigt helt enkelt. Men det är bödas ansvar att hålla det där uppe. 
  • Anonym (Fjfn)

Gräset är oftast inte grönare på andra sidan. I början kanske, eller när man inte ses så ofta. Men när vardagen kommer där med så är den där lilla älskaren lika tråkig den med till slut, om man nu inte jobbar på det tillsammans. Då hittar väl folk en ny älskare och cirkusen börjar om igen. 

• Anonym (Fjfn)

En gång otrogen, alltid otrogen 

• Anonym (Fjfn)
    Anonym (O) skrev 2024-09-27 07:06:51 följande:
    Låter som du tar ut alla ding ångest på de som öppnar sig i tråden. Har du själv gått upp i vikt?

Gått upp i vikt? Haha nej? 

Ångest ja det kan jag absolut erkänna att jag får när jag ens hör ordet otrohet och vissa är för det. Men det kommer troligtvis alltid trigga mig för det är ofattbart hur man kan. Heeeeelt ofattbart. Vidrigt. Men det är jag stolt över att jag tycker, vill inte sjunka så lågt. 

• Anonym (Fjfn)

Otrohet ÄR fel, men det vet nog även de otrogna innerst inne. Annars hade de inte dolt det.

Svar på tråden Jag har varit trogen min älskarinna i 25 år