Jag har varit trogen min älskarinna i 25 år
Sluta läs in saker jag inte skriver
Sluta läs in saker jag inte skriver
Men om din fru nu vet, så VARFÖR kan du inte fortsätta vara otrogen? Kan du förklara det? För jag får inte ihop det någonstans .
Om hon vet så är ju allt bra! Men varför skapa en tråd då? Rädsla över om älskarinnan lämnar dig, var det det du ville diskutera? Ja, det kanske hon gör om hon är med dig för endast spänningen. Älskar hon dig tror jag inte hon lämnar dig.
Jag fattar att man kan gå över i vänskap efter lång tid tillsmams och att den ena kan vara okej med att du har en vid sidan av. Men det verkar ju inte som att din fru vet. Och folk brukar ljuga om sånt, att den bedragne vet.
Jag tror jag vet varför jag drar igång nåt oerhört om sånt här. Min morsa var otrogen mot pappa. Och jag har hela tiden fått lyssna på detta sen jag var liten. så det drar väl igång något omedvetet hos mig. På det egna erfwrenhwteet. Men skitsamma.
Vet din fru så okej, då lugnar jag ner mig.
MEN varför kan du inte fortsätta då, bara för du slutar jobba? Det stämmer ju inte. Har du en bra förklaring på det där?
Nu tror jag att jag tackar för mig. Vill ni fortsätta att diskutera så gärna för mig men försök att inte vara kategoriska. Vi är komplicerade individer och generaliseringar brukar sällan ge svaren
I din tråd lät det som att du var otrogen. Men du är ju inte det. Du hade ett öppet förhållande där din fru är okej med att du ligger med annan och gjort i 25 år. Du undrade ju bara om din älskarinna kommer lämna dig. Tydligen. Tips är att vara mer tydlig nästa gång, då det är ett ämne som berör många av olika anledningar.
Ni är inte alls komplicerade om ni är överens om att ha ett öppet förhållande och du nu har tröttnat på det.
Tror att få har något emot öppna förhållanden. Kanske vill man inte ha ett sådant själv men det hör ändå inte hit. Det är otrohet många är emot. Men som sagt, du var ju inte otrogen. Du och frun har kommit överens att det var okej. Fanns liksom inget att diskutera.
Fast jag förstår inte. Om frun vet om och accepterar älskarinnan, så kan du väl träffa henne även när du slutar jobba? Jag förstår att det hade varit svårt om frun inget vetat, för då hade du behövt jobbet som täckmantel när du skulle träffa älskarinnan ("långluncher", "övertid", "affärsresor", "några dagar på kontoret i X-stad").
Precis.
Han vet nog innerst inne att han gör fel. Annars hade han inte behövt fejka.
Och innan någon säger ?men du sa ju att du förstod innan!? , var ironisk. Är tveksam på att frun vet. Men visst. Säger han det så.
Har en nära bekant som gick genom samma sak.
Han kunde inte längre träffa sin älskarinna när han slutade jobba. Hon ville inte att han skulle lämna sin fru. Hon ville inte ha in en man i sitt hem.
Så deras relation försvann. Han lever än idag olycklig med sin fru.
Tror mer på att det kan bli så att älskarinnan inte vill ha mannen om han lämnar frun, just för att hon vill åt spänningen. Den finns ju inte om han är ensam. Då är hon ju inte med en upptagen gift man. Enligt vad jag läst i mååånga trådar är det ju det som många gillar.