Inlägg från: Anonym (old) |Visa alla inlägg
  • Anonym (old)

Jag har varit trogen min älskarinna i 25 år

Om någon månad så har min relation med älskarinnan varat i 25 år. Hon är min stora kärlek i livet och kan inte tänka mig ett liv utan henne.  

Naturligtvis har jag fört fram att jag skulle lämna min hustru men till en början var älskarinnan helt mot detta då mitt yngsta barn var i tidiga tonåren och därför känslig.  Åren gick och jag tog upp saken igen med henne, men hon tyckte inte att det var nödvändigt. Fullt förståeligt eftersom hon är en väldigt självständig kvinna och nog skulle känna sig fångad och ofri om jag flyttade in hos henne. 
    Åren går och nu har jag vant mig med att vi ses ett par dagar i veckan. Några weekends tillsammans en och annan semesterresa. Nu väntar pensionen och jag fasar för att behöva lämna jobbet som gjort det möjligt för mig att träffa min älskarinna.
    Har nu beslutat mig för att lämna min fru men jag vet inte hur min älskarinna kommer att reagera. Jag är rädd för att hon lämnar mig

• Svar på tråden Jag har varit trogen min älskarinna i 25 år
  • Anonym (old)
    Anonym (Djävulens advokat) skrev 2024-09-22 21:55:04 följande:

Klart du kan lämna din fru men var TYDLIG mot älskarinnan att det INTE är för hennes skull, att du INTE vill flytta ihop, att du INTE vill ha en relation, men att du hoppas att ni kan fortsätta ses. Risken finns att hon tror att du kommer att bli för beroende av henne och därför väljer att avsluta. Men du tycker inte att din stackars fru förtjänar bättre än att du ska fortsätta vara gift med henne oavsett?

Min fru har varit nöjd med som det varit. Vårt samliv slutade långt innan jag träffade älskarinnan och hon har varit medveten om henne nästan hela tiden.
    Det passade henne helt enkelt. Viktigast för henne är att barnen inte skulle få veta något om vårt arrangemang. 

Jag kommer att ta steget utan att göra så stor sak om det. Kommer att skaffa eget boende och göra allt för att inte skrämma bort min älskarinna. Utan henne vet jag inte vad jag ska göra.
  • Anonym (old)
    Bunny s skrev 2024-09-22 21:57:54 följande:

Avskyvärt

Medger att mitt liv inte varit optimalt men alla har varit nöjda hittills så vad är det som är så avskyvärt ?
  • Anonym (old)
    Anonym (S) skrev 2024-09-22 22:01:08 följande:

Två separata saker: att lämna din fru och hurvida ett liv med älskarinnan väntar.

Att du varit ihop med din fru så länge ochb enbart varit en bekvämlighet för din rädsla att leva själv är tragisk. Förmodligen tycker älskarinnan samma- därav varför hon inte satsat på dig.

Kanske dags att växa upp och försöka bli en man och inte en fegis?

Det har inte varit behagligt för mig. Jag hade helst velat vara med min älskarinna 100% men hon vill inte binda sig på det sättet. Är som jag skrev en väldigt självständig individ. 

Nog är jag vuxen alltid, snart pensionärFlört
  • Anonym (old)

Ska kanske tillägga att jag inte är det minsta rädd för ensamhet men jag är rädd för att mista den kvinna jag älskar

• Anonym (old)
    Anonym (Nej) skrev 2024-09-22 22:57:51 följande:
    Har du kollat av med din fru om att hon varit nöjd med upplägget under alla år? Du säger att alla varit nöjda, så så utgår jag från tr du frågade din fru och fick ett genuint samtycke innan du inledde något öht med älskarinnan?
    Om inte, så har knappast alla varit nöjda. 
    Ja, hon har varit nöjd. Troligen blir hon inte lika nöjd nu när jag lämnar.  Hon böir ju av med både sitt boende och en stor del av ekonomin.
  • Anonym (old)
    Anonym (H) skrev 2024-09-22 23:17:31 följande:

Så istället för att vara ärlig mot din fru för 25!!! år sedan så väntar du till pensionen med att lämna henne? Hade du lämnat henne för 25 år sedan hade hon haft större chans att hitta någon ny och vara lycklig. Nu lär hon leva ensam för resten av livet. Svin svin svin!

Jag har varit helt ärlig mot min fru. Vad får dig att tro något annat? Varför skulle min fruvilja att jag skulle lämna henne?

Det har stått henne fritt att lämna mig i 25 år och bli lycklig med någon annan.  Det förvånar mig storligen att hon inte lämnat mig för länge sedan
  • Anonym (old)
    Bunny s skrev 2024-09-22 23:08:52 följande:
    Okej, då ger jag mig. 
    Om det aldrig varit otrohet eller att du pressat henne till att få ha en, så har du ju inte gjort något fel.
    Trodde inte det var så det låg till när jag läste din trådstart ☺️

Hon kan också bli ledsen när du lämnar. Alltså inte bara pga praktiska ting utan hon kan ju faktist älska dig och bli hjärtekrossad? 

Hur som, jobbigt ang osäkerheten med kvinnan du vill lämna och leva med. 
    Hon verkar som ett osäkert kort trots era 25 år "tillsammans". 
    Vad vill hon med sitt liv då? Ha dig och samtidigt andra? 
    Kan du finna dig i det så kan du ju säga att du gärna har en särborelation med henne (om det är särbo hon villl vara) samt ett öppet förhållande. Så kanske hon inte blir skrämd. 
    Men du måste också fundera på om du kommer vara lycklig med ett sånt upplägg, eller vilket upplägg det än är din älskarinna vill ha. 
    För du ska ju också må bra i relationen med henne. 
    Det började som otrohet och är väl formellt det men jag har varit trogen min älskarinna längre än min fru

Min älskarinna  har ett krävande arbete och är väldigt engagerad i detta. Hon har valt bort barn av den orsaken.  Jag tror ärligt talat inte att hon skulle ha tid med män fler män.

Hon är yngre än mig ca 10 år så hon har fler år kvar att arbeta.  Jag känner att nu är det rätt tid för förändring. Vet att min älskarinna älskar mig men troligen blir hon upprörd över detta. Hon är nog mer orolig över hur min fru ska klara sig än vad jag är. Jag tänker så här, hon har ju ändå haft 25 år på sig att se om sitt hus.
  • Anonym (old)
    Anonym (Sorgligt) skrev 2024-09-23 00:05:06 följande:
    Oj du verkar inte ha hyst några känslor alls för din fru. Bara haft henne som sällskap och städhjälp, kock antar jag?
    Om man hyser så lite känslor för en person är det elakt att inte lämna den. Hon har säkert hoppats eller trott att du har känslor för henne.
    Väldigt tragiskt alltihopa.
    Det var nog ömsesidigt, Min fru ville inte ha något samliv efter yngsta dotterns födelse. Vi hade inte delat säng på10 år när jag träffade älskarinnan.  Om hon varit min piga så har jag varit hennes dräng. Men vi har en familj att ta hand om något vi också gjort.  Visst har vi känslor för varandra men dr är inga romantiska känslor utan mera vänskap. Klart att hon kommer tycka att jag sviker henne. Men är det själ för mig att stanna?  Jag har stannat i 25 år räcker inte det?
  • Anonym (old)

Tackar för reaktionerna men måste säga att jag inte väntade mig  så mycket kritik

Det verkar onekligen som om hustrun i alla lägen får sympatierna.. Blir inte riktigt klok på det här men troligen tycker flertalet att jag skulle ha skilt mig efter yngsta dotterns födelse. Att jag på något sätt lurat min fru när jag accepterade ett liv utan närhet  och intimitet.  Det nå väl vara så men då visste jag inte att jag skulle träffa en annan kvinna som gav mig allt det där- 

Någon anklagade mig för att inte älska min fru, men varför ska jag älska någon som inte älskar mig tillbaka ?

Nu har jag i alla fall bestämt mig för att bryta upp från mitt äktenskap och det gör jag för min egen skull, inte för älskarinnans, inte för min frus utan för min skull. 
    Vet inte vad som kommer att hända med mitt förhållande med älskarinnan. Hon kanske lämnar mig men det får väl bli så då. Förhoppningsvis kan vi fortsätta trots att jag blir singel.

Det var allt jag hade att säga. Kommer inte att svara på fler inlägg här.

Svar på tråden Jag har varit trogen min älskarinna i 25 år