Vad tycker ni om namnet Delphine?
Vill gärna höra era åsikter om Delphine som namn på en tjej som har en fransk förälder.
Är det för konstigt i Sverige? Eller fint?
Bonusfråga: vad tycker ni om namnet Clémentine?
Vill gärna höra era åsikter om Delphine som namn på en tjej som har en fransk förälder.
Är det för konstigt i Sverige? Eller fint?
Bonusfråga: vad tycker ni om namnet Clémentine?
Delphine är ett jättefint namn i Frankrike. I Sverige, nja. Det blir ju Delfin.
Clementine gillar jsg inte.
Fula båda två.
Jag tycker båda namnen är jättefina (fast Clementine utan ?), men här i Sverige tycker jag inte att de passar tyvärr.
Superfina. Jag har dem på min namnlista trots att jag inte skulle välja dem pga att jag inte tycker att de funkar i Sverige.
Kan bli problem i skolan om man uppkallar sitt barn efter en frukt eller ett djur. Funkar ju på franska men om en grek döpte sitt barn till Kamilla skulle stackaren bli kallad kamel dag in och dag ut. ;)
Inget av dem passar i Sverige
Kan bli problem i skolan om man uppkallar sitt barn efter en frukt eller ett djur. Funkar ju på franska men om en grek döpte sitt barn till Kamilla skulle stackaren bli kallad kamel dag in och dag ut. ;)
Jättehemska i Sverige.
Jag tycker att namnen är vackra och funkar i Sverige, Delphine lite bättre än Clementine kanske. Utgår från att i:et i Delphine uttalas kort i motsats mot Delfin så jag tänker inte ihop dem direkt.