• mallaskablimamma

Hållbara skor till barn, finns det?

Min son 6 år, har en tendens att slita håla på ALLA sina skor på ovansidan. Han är ute jämt, leker med kompisar, kryper, hoppar, springer, ja allt som en vild 6åring gör. Jag kan inte köpa nya skor flera gånger om året. Finns det någon som har tips på hållbara skor, fram för allt i "tå-partiet" som håller mer än en säsong?

(Ja, vi har provat olika skor, dyra/billiga, olika stora i förhållande till foten osv men inget gör skillnad..)

Jag kan samtidigt dela med mig av ett tips om hållbara byxor. Utöver skosituationen har vi länge haft en byxsituation. ALLA byxor slits sönder på knäna, oavsett material. De bästa byxorna som håller lite längre (och som jag ändå får laga i slutändan) är Kappahls jeans med förstärkta knän. Ovärderliga!

• Svar på tråden Hållbara skor till barn, finns det?
  • Elin pelin

En spontan tanke är att det kanske hjälpe om du hittar skor som har gummi som går upp på ovansidan?

Vad det gäller regnbyxor har Reima ett par grymma, jag hqeebetvoar som båda mina barn kunde ha två säsonger, vi bor i Skåne så det är lång tid man använder regnbyxor. Kan tillägga att kusinen ärvde den sen, de finns dock bara i mindre storlekar (tidigare hade de hängslen men det verkar de ha tagit bort...)

www.reima.com/sv-SE/products/reimatec-byxor-heinola

• Anonym (Gudrun)

Det finns hållbara barn till skor. Det är bara att låta det bli valkar. Billigare.

• Anonym (Frida)

Kolla efter skor med tåförstärkning. Mina barn hade ofta skor från Kavat, så ett tips är att kolla på deras sortiment. Jag såg på hemsidan att de hade skor för lite större barn med "tåhätta".

• Anonym (Citron)

En del skateboardskor har extra förstärkning på tån. 

Svar på tråden Hållbara skor till barn, finns det?