Upplevelse av att hämta någon till andra sidan, medial förmåga?
För några veckor sedan gick min pappa bort hemma efter en tids sjukdom.
Jag var med när han tog sitt sista andetag och även en sköterska.
jag hade lagt mig för att sova men kunde knappt komma till ro den natten. Var i något halvvaket tillstånd mest hela tiden men slumrade till snabbt vid 2-tiden.
Får då en syn eller dröm av min morfar som gick bort för snart 13 år sedan i cancer. Han var frisk och glad och kom gåendes från höger sida av mig. Det var dagsljus kring honom. Han log som han brukade och i min tanke sa jag att han var där för att hämta pappa.
Några minuter senare knackar vårdpersonalen på min dörr då pappas andning plötsligt förändrats, tidigare dagar hade pappa haft många andningsuppehåll men inga denna natt, andningen hade varit stabil men blev plötsligtvväldigt annorlunda enligt personalen.
jag hinner komma upp till pappa och hör själv att andningen är förändrad, inte så som den varit tidigare när personalen trott att det är nära. Jag hinner sitta hos honom och hålla hans hand några minuter innan han tar sista andetaget. Kollade klockan och det hade gått ca 30 min sen jag kollade senast innan jag slumrade till.
jag har tidigare tänkt på att någon kanske skulle hämta pappa till andra sidan men aldrig tänkt det skulle varit min morfar.
fick senare veta att de haft en bra relation då min pappa var liten, min morfar jobbade för min farfar och bodde bara några hundra meter ifrån där min morfar bodde och där min mamma växte upp. Min pappa fick ofta vara med min morfar och hjälpa till.
Låter väldigt flummigt med denna ?syn?och jag vet inte om jag kan tro på detta själv riktigt.
Jag undrar därför om det finns någon mer med erfarenhet av liknande upplevelser, eller någon som har mediala förmågor och kan hjälpa mig med att utforska det jag upplevde mer?