Inlägg från: Anonym (Abc) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Abc)

Vad gör jag om jag blir utvisat ifrån Sverige?

Du behöver inte oroa dig skulle jag säga. Man kommer inte skicka ut folk hur som helst Och ska man börja någonstans så är det med kriminella individer och inte ens det görs idag.

Koncentrera dig på ditt egna. Ta tag i det här med arbete osv. Försök att inte grotta ned dig i sånt som du inte vet om det kommer hända.

• Anonym (Abc)
    Anonym (Jö) skrev 2024-09-21 07:30:27 följande:

Vad du ska göra bryr vi oss inte om, det är din sak att lösa.

Du verkar, tvärtemot vad du säger, bry dig en hel del. Hade du inte brytt dig hade du väl låtit bli att skriva?
  • Anonym (Abc)
    Anonym (Mycket rädd) skrev 2024-09-21 09:12:35 följande:

Vad de flesta svar blev jättefina och ödmjuka!

Ja, jag är svensk medborgare. Född i Sverige. Tyvärr fick jag dålig start i livet, p.g.a det trasiga familjen + släkten. Jag var utanför.

Det kanske inte utvisas kriminella idag, men målet är att kunna utvisa och klippa medborgarskap. I alla fall så är det vad SD vill. Om hela den nya regeringen vill det, vet jag inte.

Däremot ökar SD och AfS.

Jag har jobbat och det går bra. Jag får oftast samma komplimanger. Jag har hittills haft två olika jobb, sedan jag har flyttat via soc. Sedan har jag ju egentligen extrajobb, men det är då som sagt bara extra + uppdrag ifrån kommunen.

en deltid och heltidsjobb, har jag bara haft två av dem.

Jag försöker verkligen hitta ett jobb.

Jag är väl inte särskilt ''bra person'' inför SD och AfS, då jag inte har jobbat så mycket. Kriminell är jag i alla fall inte. Men om man läser AfS, så blev jag i alla fall rädd, då man anser att inkl människor som inte gjort så mycket bidrag till Sverige, skall också få sin medborgarskap och utvisas, står det.

Jag tror att SD ökar oerhört mycket.

Man har väl tröttnat på det som sker i Sverige idag. Folk ''vaknar upp'' sägs det.

Om du som svensk medborgare, född i Sverige skulle drabbas av detta så skulle många av oss bli otroligt förbannade. Jag kanske är naiv men jag tror inte på en sån utveckling.

Jag är gärna med på att slänga ut folk, som betett sig illa, genom mord eller grov kriminalitet, oavsett om de är från helsvensk släkt i 1000 år eller helt nytillkomna, men personer som du ska självklart ha sitt hem här.
  • Anonym (Abc)
    Anonym (Åäö) skrev 2024-09-21 22:04:45 följande:

Det är inte osannolikt att Sverige styrs åt det hållet. tongivande personer inom Sd har uttryckt att adopterade, samer och judar inte är svenskar. Varför skulle då andragenerationen svenskar betraktas annorlunda?

Bara för något spån säger det så betyder inte det att det är partiets hållning. Sen krävs ju att de får över 50 procent av rösterna om de ska kunna göra något. Tror du verkligen det kommer ske?
  • Anonym (Abc)
    Anonym (Åäö) skrev 2024-09-21 23:20:25 följande:
    Jag vet inte om det kommer att ske. Det är inte ett osannolikt scenario om representanter för sd säger det öppet. Det måste du väl ändå förstå?
    Representanter från SD säger en massa galna grejer. Någon skulle sitta med k-pist på Öresundsbron och stoppa invandrare under flyktingkrisen 2015. 

Tror du det kommer hända?
  • Anonym (Abc)
    Anonym (Åäö) skrev 2024-09-22 00:27:23 följande:
    Det är inte osannolikt faktiskt. Någon som säger något sånt är väldigt arg.
    Nej det krävs väl bara att de lyckas göra Sverige till en totalitär stat genom statskupp och att resten av partiet tycker som den personen för att en sån grej skulle gå igenom.
Svar på tråden Vad gör jag om jag blir utvisat ifrån Sverige?