Inlägg från: Anonym (Mycket rädd) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mycket rädd)

Vad gör jag om jag blir utvisat ifrån Sverige?

SD börjar bli större och större och jag tycker mig att SD börjar öppna upp sig och ha lik sina åsikter och planer som AfS har.

Bara att AfS kör med mer öppna kort om att införa återvandringsverket, inkl medborgare som är födda i Sverige. Man skall alltså kunna inkl dra tillbaks medborgare mot människor som är födda i Sverige men har föräldrar som har rötter i andra länder och det är till dessa länder man kommer kunna utvisas till.

Vad kan jag göra om jag blir utvisat. Jag har ingenting kopplad med vare sig min familj eller släkt. JAG har blivit utsatt för olika saker inom familjen och släkten. Jag har i min unga vuxna ålder fått hjälp via socialen att komma bort ifrån familjen och levt med ett skyddad identitet.

Jag levde med besvär av förvirring och svårigheter. Var jag vis nivå av ''omognad''. Men jag har utvecklats väldigt mycket. Just nu är jag 31 år. Har till en vis del svårt med jobb, men har extrajobb i två olika verksamheter och försöker hitta deltid eller heltidsarbete. Jag har jobbat lite här och där.

Jag är väl en av de som inte anses vara okej för Sverige, då jag inte jobbat så mycket i min historik. Nu kanske AfS inte kommer till makten på många år och då har jag säkerligen lyckats hitta jobb och jobbat flera år, nu när jag är mer mogen och redo för jobb.

Men SD lär nog ha en sådana önskemål, som är lik AfS. Man trodde ju förut att SD inte ville klippa medborgarskap, men när SD började bli större och större så uppdaterades deras program. Jag tror att deras program kommer att uppdateras ytterligare när SD vunnit eller blivit tillräcklig stora.

Jag vet inte alls vad jag kan göra när jag blir utvisad. Jag har ingenting i det land som mina föräldrar kommer ifrån.

• Svar på tråden Vad gör jag om jag blir utvisat ifrån Sverige?
  • Anonym (Mycket rädd)

Vad de flesta svar blev jättefina och ödmjuka!

Ja, jag är svensk medborgare. Född i Sverige. Tyvärr fick jag dålig start i livet, p.g.a det trasiga familjen + släkten. Jag var utanför.

Det kanske inte utvisas kriminella idag, men målet är att kunna utvisa och klippa medborgarskap. I alla fall så är det vad SD vill. Om hela den nya regeringen vill det, vet jag inte.

Däremot ökar SD och AfS.

Jag har jobbat och det går bra. Jag får oftast samma komplimanger. Jag har hittills haft två olika jobb, sedan jag har flyttat via soc. Sedan har jag ju egentligen extrajobb, men det är då som sagt bara extra + uppdrag ifrån kommunen.

en deltid och heltidsjobb, har jag bara haft två av dem.

Jag försöker verkligen hitta ett jobb.

Jag är väl inte särskilt ''bra person'' inför SD och AfS, då jag inte har jobbat så mycket. Kriminell är jag i alla fall inte. Men om man läser AfS, så blev jag i alla fall rädd, då man anser att inkl människor som inte gjort så mycket bidrag till Sverige, skall också få sin medborgarskap och utvisas, står det.

Jag tror att SD ökar oerhört mycket.

Man har väl tröttnat på det som sker i Sverige idag. Folk ''vaknar upp'' sägs det.

• Anonym (Mycket rädd)
    Anonym (F) skrev 2024-09-21 10:54:11 följande:

Hur skulle man kunna utvisa någon till ett land där hen inte är medborgare? 

Jag tror det stod något om tredjelandsavtal eller något sådant.

Dessutom kommer det landet man utvisas till att få pengar för att man tar emot personen.
  • Anonym (Mycket rädd)
    Raggartjejen skrev 2024-09-21 10:22:54 följande:
    Var dina föräldrar svenska medborgare när du föddes? Om de INTE var det så fick du deras medborgarskap. 
    Jag vet att jag är svensk medborgare.
  • Anonym (Mycket rädd)
    Anonym (Abc) skrev 2024-09-21 09:31:31 följande:
    Om du som svensk medborgare, född i Sverige skulle drabbas av detta så skulle många av oss bli otroligt förbannade. Jag kanske är naiv men jag tror inte på en sån utveckling.

Jag är gärna med på att slänga ut folk, som betett sig illa, genom mord eller grov kriminalitet, oavsett om de är från helsvensk släkt i 1000 år eller helt nytillkomna, men personer som du ska självklart ha sitt hem här.
    Så fint inlägg. Tack skall du ha!
  • Anonym (Mycket rädd)
    Anonym (P. Anta) skrev 2024-09-21 13:48:50 följande:

Jobbar du svart på dina extrajobb?

Absolut inte!
  • Anonym (Mycket rädd)
    Core skrev 2024-09-21 15:39:19 följande:

Jag är inte politiskt lagd åt det hållet, men har jävligt svårt för folk som lever av systemet på luddiga grunder. Du är en vuxen jävla människa, skaffa ett jobb för helvete. Det säger jag även om det är en svensk, det finns väldigt få ursäkter att leva på oss skattebetalare. Sluta vara en del av vattnet som hamnar på Kvarnen.

Jag lever inte på bidrag. I sådan fall har jag inte varit tydlig i tråden.
  • Anonym (Mycket rädd)
    Raggartjejen skrev 2024-09-21 13:34:25 följande:
    Läs min fråga igen och svara på den!
    Men du skrev att jag ''fick deras medborgarskap''. Och det vet jag att jag inte har, utan jag vet att jag har svensk medborgarskap.

Du får istället läsa ordentligt. Skrev tydligt att jag vet att jag har svensk medborgarskap.
Svar på tråden Vad gör jag om jag blir utvisat ifrån Sverige?