Inlägg från: EnAnonumius |Visa alla inlägg
  • EnAnonumius

Begravning

Anonym (Hur) skrev 2024-09-20 23:08:03 följande:
    Begravning

Min älskade mamma gick bort för en liten tid sedan, var rätt väntat, men gick oväntat snabbt på slutet. Från prat om rehab till bortgång på mindre än 2 det fm.
    Men nu funderar jag kring klädsel, hade mamma kunnat bestämma hade hon nog gärna sett att vi gick i myskläder, hon älskade såna, men lär ju bli helt dumförklarad av övriga besökare till begravningen om jag kommer i klädd i sånt
    Men kan svarta byxor och en ljusrosa stickad tröja fungera? Hon gillade verkligen stickade tröjor och koftor.
    Eller är det bäst med traditionel klädsel?
    Sist jag var på begravning var gör en yngre man och då ville de ha ljusa färger eller friluftskläder

Den begravningen jag var på sist, så gick vi alla klädda som rockabilly's.
    (Rockabilly skall ej förväxlas med med raggare)...
    Då den avlidne var en rockabilly.. Det hade känts fel att komma klädd i s.k "traditionella begravningskläder" på hans begravning.
    På min morfars begravning så gick alla klädd i s.k "vardagsfin klädsel" i olika färger, då morfar ville ha det så.

Jag, personligen, tycker inte det är fel med att gå klädd så som den avlidne hade önskat på sin begravning. Det är ju den avlidne man skall minnas och hedra på en begravning.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
Svar på tråden Begravning