• Anonym (M)

Betala "underhåll" för arbetande barn (+18 år)

Anonym (Herregud) skrev 2024-09-23 15:18:40 följande:
    Fast om TS ger en summa för tex möbler, kontantinsats eller vad som nu behövs som är likvärdig med vad man sparar på att bo hemma så blir det fortfarande ett likvärdigt erbjudande men det är olika saker man får hjälp med
    Ja absolut men att påstå att om TS erbjuder dottern att flytta hem till dem och dela rum gratis medan hon jobbar, är samma erbjudande som de andra barnen kommer få om att bo hemma när de börjar jobba. Det var det jag vände mig emot att det inte är samma erbjudande. Såvida man inte vet att de också då kommer att få bo med halvsyskon och en bonusmamma.
  • Anonym (M)
    nihka skrev 2024-09-24 01:08:25 följande:
    Ja, så kan det bli. Ingen vet hur det ser ut om 15-20 år. Och så kan det även bli hos biomamman fast då med en bonuspappa.
    Ännu ett argument för att man inte kan påstå att det är samma erbjudande som de andra barnen kommer få.
  • Anonym (M)
    nihka skrev 2024-09-26 20:58:00 följande:
    Nädå. Alla får samma erbjudande, men man kan aldrig veta om det faktiskt kommer bli så.
    Nej inte ens som det ser ut idag så kommer det bli samma erbjudande. Som det ser ut idag så kommer erbjudandet från pappan för dottern i fråga bli sämre än vad de andra hemmaboende barnen kommer få.
  • Anonym (M)
    nihka skrev 2024-09-29 21:19:28 följande:
    Bo hemma är sämre för dottern?
    Dela rum är sämre än eget 
  • Anonym (M)
    nihka skrev 2024-09-29 21:53:35 följande:
    Det finns ingen garanti att något barn kommer få eget rum innan de flyttar ut. Man erbjuder det man har för dagen.
    Nej och då kan man inte heller påstå att det är samma erbjudande 
  • Anonym (M)
    FuckGoggleAskMe skrev 2024-09-29 22:03:55 följande:

Man kan visst ge samma erbjudande till alla barn - jag stöttar och hjälper dig så gott det går så det blir så bra som möjligt för både dig och alla andra.

TS verkat dock ha bestämt sig för att inte erbjuda dottern någonting alls i denna fråga som jag förstått det.
  • Anonym (M)
    nihka skrev 2024-09-29 22:20:30 följande:
    Han har bestämt sig för att stötta vid eget boende. Hon vill inte bo hos sin pappa.
    Fortfarande inget som säger att det skulle vara samma erbjudande.

Det vet inte du. TS har inte frågat henne. Han vill inte erbjuda henne något gratisboende hemma medans hon jobbat, vare sig hemma hos sig eller stå för det hos mamman.
  • Anonym (M)
    nihka skrev 2024-09-30 00:31:45 följande:
    Jo. Att bo hemma utan att betala är samma erbjudande. Ingen skriver kontrakt om vilket rum man bor i, hur många kvadrat det är, vem mer som sover där, om det används till något annat dagtid, hur det är möblerat och om det är väster- eller norrläge.
    Nej det blir inte rättvisande att kalla det för samma då det är ganska viktiga aspekter på vilket sätt man får bo gratis.
  • Anonym (M)
    nihka skrev 2024-09-30 00:34:07 följande:
    TS har sagt att hon inte vill. Jag utgår från art han känner sin dotter bättre än vad du gör.
    Han har sagt att han inte föreslagit det. Så inte ens han vet vad hon skulle svara. Och oavsett så vill han inte erbjuda något gratis boende till henne.
  • Anonym (M)
    EpicF skrev 2024-09-30 07:30:36 följande:
    För att han vet att hon kommer tacka nej. 
    Eller kanske för att han inte vill, det skulle ju bli trångt i boendet. Och han vill inte erbjuda det genom att hjälpa till att stå för det hos mamman heller som kanske hade passat alla bättre. Men TS väljer att inte erbjuda något gratis boende alls.
Svar på tråden Betala "underhåll" för arbetande barn (+18 år)