Inlägg från: Anonym (Moira) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Moira)

Klassresa - dysfunktionell klass

Jag tycker du ska byta klass för din son direkt. Om du känner att barnen är dysfunktionella skitungar så är det väl ingen plats du vill att ditt barn ska vistas på i flera års tid? 

• Anonym (Moira)

Om du inte har tänkt att flytta ditt barn från klassen så får han ju vara med och sälja saker till klasskassan. Speciellt som det verkar att han ska åka med på resan. Självklart måste man då vara med och samla ihop pengarna. 

• Anonym (Moira)
    Anonym (Säg ifrån!) skrev 2024-09-20 13:11:10 följande:
    Men LÄGG NER klasskassor, LÄGG NER insamlingar, LÄGG NER skolresor! Det blir bara elände med det, och det är också juridiskt tveksamt om man verkligen har rätt att tvinga barn och föräldrar att vara med på detta. Men det UPPLEVS ändå som ett tvång. Och kommunerna får aldrig tummen ur och förbjuder det. Kanske behövs det ett beslut på regeringsnivå för att få slut på det?

Detta är också en av många välsignelser som friskolorna fört med sig, att det har blivit så vanligt att barn byter skola nu på grund av dem, att många skolor har slutat med klasskassor därför. Det blev helt enkelt för mycket problem, när barn slutade i klassen och föräldrarna krävde tillbaka sin andel. Bättre då att lägga ner skiten helt. 
    Ring till TS barns skola och säg det då. Det kan väl inte jag påverka. Nu är det bestämt att det ska bli klassresa och TS barn har tänkt att följa med. Då får man vara med och bidra. ELLER så får man stå upp för sin åsikt och säga nej tack, jag tänker inte följa med och inte heller bidra till resan. Det finns säkert fler som känner likadant. Man kan i alla fall inte följa med utan att vara med och samla ihop pengar. 
    Anonym (mobb) skrev 2024-09-20 13:11:22 följande:
    Nej, så är det inte. Om fler är med och bestämmer att det inte ska bli nån resa alls, och ingen insamling av pengar så behöver TS barn inte vara med på något av det.

Men det krävs nog att någon vågar lyfta frågan, annars kommer de där klassföräldrarna att tvinga fram både säljgrejer och reseplanering trots att säkert flera i klassen inte trivs och helst skulle slippa vara med. 
    Precis. 
Svar på tråden Klassresa - dysfunktionell klass