Inlägg från: Anonym (Ej superpower för mig) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ej superpower för mig)

Kan autism/Aspergers botas?

Anonym (nej) skrev 2024-09-19 18:36:43 följande:

Mobbare har aldrig rätt om någonting. De är rädda själar. Lär dig tekniker att svara tillbaka om du skulle möta på mobbare igen. 

Om Du har fått diagnosen sätt dig in i vad den betyder. Läs på. Har de bara gett dig diagnosen och släppt dig? Hur kom de in på den? 

Det finns företag som riktar in sig på att ha personal som har autism, Aspergers. Tror inte jag får lov göra reklam för det här men googla på så hittar du det. 

Du har superpowers som autist tex detaljminne, analytisk förmåga. Du har mkt empati. 

Där är sårbarheter och brister också, jo vars, men de löser sig om du och den andre som är neurotypiker göra båda er del. Ni ska mötas. 

Där är svenska och utländska forum för autister där du kan få stöd och vägledning och hitta gemenskap. 

Jag har hört det där ofta att autism och adhd skulle vara någon slags superpower. Jag har aldrig upplevt något positivt med min adhd vad jag kan komma på. Jag blir överenergisk men jag kan inte använda det konstruktivt utan stökar bara ner och gör saker halvklara. Sedan kraschar jag och så får min man gå och städa efter mig som jag var en stökig unge eller något.
  • Anonym (Ej superpower för mig)
    Anonym (nej) skrev 2024-09-19 21:31:01 följande:
    Han trycker inte ner men är väldigt ordentlig. Om jag stökar till det och blir trött så tänker jag att jag får ta tag i det där imorgon, så har han städat upp sedan när jag vaknar. Han klagar inte på mig utan låtsas som ingenting vilket på sätt och vis ger skuldkänslor. Men han menar väl.
Svar på tråden Kan autism/Aspergers botas?