• Anonym

Min mamma blir arg för att jag vabbar för länge

Sluta bry dig så mycket om vad din mamma tycker. Låt det gå in genom ena örat och ut genom det andra.

Sluta redovisa allt ni gör. Mamma behöver inte veta allt. 

Sluta att vilja ha din mammas godkännande. 

Sluta argumentera och försök övertyga henne. Ni måste inte förklara er inför henne. Hon är inte familjens överhuvud

• Anonym
    Anonym (irriterad) skrev 2024-11-14 20:45:35 följande:

Tack för era svar. 

Vi letar lägenhet just nu och jag undrade om hon möjligtvis kunde komma över till oss när barnen somnat så kunde vi kolla lägenheten på 30 min. Det sa hon nej till och sen började hon rabbla upp negativa saker med lägenheten. Jag sa tillslut fy fan vad du är otrevlig emot mig. Hennes svar var: Vilken fin och trevlig människa du är. Dina barn har verkligen dragit en vinstlott. Blev så paff så svarade inte på detta. Jag är en väldigt bra mamma om jag får säga det själv. 

Idag skrev hon lite snabbt ursäkta och sen vill hon ses som ingenting. Jag börjar bli helt sjukt trött på att ta emot allt det här. Hur långt ska en mamma få gå?

Du involverar din mamma för mycket i allt du gör
    Sluta tala om allt
  • Anonym

Grundproblemet är ju att du berättar om allt i ert liv
    Testa att inte berätta nästa gång du vabbar. Du slipper att hon är inne och petar i allt. 
    Sluta prata i telefonen varje dag. Man behöver inte skava på varann hela tiden.

Svar på tråden Min mamma blir arg för att jag vabbar för länge