Inlägg från: Anonym (Dumt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Dumt)

Min mamma blir arg för att jag vabbar för länge

Naturligtvis ska hon vara hemma när hon kan! Får man ens ha syskonen på fsk när man inte jobbar?? Vi fick inte lämna ett av barnen hos dagmamma i alla fall för om man nu inte behöver ta det andra barnet till läkare eller så, så har man ju inte behov av barnomsorg när man är hemma? men ni kanske får lämna när det passar i er kommun? tycker din mamma verkligen att ni är så dåliga föräldrar att barnet har det bättre på förskolan? Om det inte ligger något i det i så fall, så tycker jag verkligen ni ska hålla henne på behörigt avstånd. Problemet nuförtiden är knappast att barn är för lite tid på förskola?

• Anonym (Dumt)

Jag känner inte en enda förskollärare (och jag känner ett antal) som tycker att barnen ska vara på förskolan i onödan. Dessutom tränar små barn sitt språk bäst i samspel med sina nära, inte i en stimmig förskolemiljö med kort om personal.

Anonym (?) skrev 2024-09-19 18:03:59 följande:

Problematisk skolfrånvaro börjar ofta, ofta, ofta redan i förskolan när barnen är mycket små. Man stannar hemma lite längre, stannar hemma för att ett syskon är hemma, stannar hemma för att det är lite mysigt, för att man inte orkar gå iväg, för att det inte är så viktigt och funkar bra hemma? Detta fortsätter sedan i skolan, invanda mönster. 
    I förskolan får barn ta del av socialt samspel, träna turordning, utvecka sitt språk, träna på olika strategier, träna självständighet mm. Viktiga komponenter för goda samhällsmedborgare på sikt. 
    Bra att din mamma är det engagerad, kanske hon arbetar inom skola/förskola eller har insikt på annat sätt? 

Svar på tråden Min mamma blir arg för att jag vabbar för länge