Inlägg från: Anonym (H) |Visa alla inlägg
  • Anonym (H)

Säga till chefen?

Anonym (Kollega) skrev 2024-09-19 13:02:52 följande:
    Säga till chefen?

En kollega som sjukanmälde sig igår såg jag på vårdcentralen igår eftermiddag. Är man sjuk håller man sig hemma, är mitt tycke. Ska jag säga till chefen? Är inte det ogiltig frånvaro?

Självklart ska en sjukanmäld person gå till vårdcentralen, hur tänkte du nu?
    Men gå till chefen du. Du kommer bli årets asgarv på chefernas nästa möte.
  • Anonym (H)

TS, kan du svara på varför du var på vårdcentralen? Vad ger dig rätt att fråga vad kollegan gjorde där? Det är väl inte så illa att du själv jobbar inom vården?

• Anonym (H)
    Anonym (Kollega) skrev 2024-09-20 08:53:52 följande:
    Du är chef, jaha. Men då borde du tycka att är man sjuk så är man hemma. Inte springer runt och gör ärenden. Hon orkade att handla mat efter VC. Vad säger du som chef om det? När jag gick i skolan var grundregeln att är du sjuk och hemma från skolan, stannar du hemma i sängen hela dagen och vilar. Kan tycka att samma gäller när man arbetar.
    Du snokar alltså upp att personen passade på att handla på vägen hem? Nu var det urinvägsinfektion personen hade, inte något smittsamt. 

Men som sagt, gå till chefen och gör bort dig du. . Du låter som den värsta skvallerkärringen och åsiktsmaskinen och chefen vet redan vilken sort karaktär du är.
Svar på tråden Säga till chefen?