Inlägg från: Anonym (sist) |Visa alla inlägg
  • Anonym (sist)

Säga till chefen?

Anonym (Kollega) skrev 2024-09-19 13:18:13 följande:
    Men det var orsaken till besöket som stör mig. URINVÄGSINFEKTION. Ingen anledning att sjukanmäla sig för, utan man kan ta ledigt en del av dagen för VC och sedan komma tillbaka och arbeta igen.
    Sist jag hade urinvägsinfektion hade jag över 40 graders feber, nådde en 8a på smärtskalan, kunde inte gå rakt och hade nedsatt kognitiv förmåga. Jag minndes knappt vad jag hette, vilken dag det var eller mitt personnummer. Men det syntes inte på mig, när jag satt i väntrummet på vårdcentralen/lättakuten, dit jag tvingats av min mamma. Hon tog till och med en bild på mig och skickade till pappa med kommentaren att jag såg inte ett dugg sjuk ut.

Så bara för att du inte haft en svår urinvägsinfektion som påverkat dig mycket så betyder inte det att alla andra inte får det.
  • Anonym (sist)
    Anonym (Kollega) skrev 2024-09-19 22:21:33 följande:

Jag skulle köpa hem alvedon på apoteket. Detta gjorde jag på min fritid! Och ang. Sjukfrånvaro vs ta ledigt, ja, hon är frånvarande oavsett MEN vid ledighet eller planerad frånvaro hinner man troligtvis skaffa fram vikarier vilket är svårare än när det är plötslig sjukfrånvaro.

Lite skillnad på att fylla på ett recept man redan har/behöver mot att få en plötslig infektion. Men ärligt, antingen har du knaprat för ånga alvedon eller så har sjunger du vaggvisor om kvällarna till dina 11 barn, som du kanske eller kanske inte har.
Svar på tråden Säga till chefen?