Säga till chefen?
En kollega som sjukanmälde sig igår såg jag på vårdcentralen igår eftermiddag. Är man sjuk håller man sig hemma, är mitt tycke. Ska jag säga till chefen? Är inte det ogiltig frånvaro?
En kollega som sjukanmälde sig igår såg jag på vårdcentralen igår eftermiddag. Är man sjuk håller man sig hemma, är mitt tycke. Ska jag säga till chefen? Är inte det ogiltig frånvaro?
Så om man är sjuk ska man inte söka vård för att få vara sjukanmäld?
Hur tänkte du nu?
Har kollegan talat om för dig att det är en vanlig allmän tid hon fått och istället för att ta ledigt sjukanmält sig hela dagen för det besöket?
Ja verkligen! Hur kan man ha mage att besöka en vårdcentral när man är sjuk?
Sen är det fredag imorgon- lite väl tidigt att gå på sponken och trolla...
Så bara för att jag tycker MAN TAR LEDIGT för att besöka VC så är jag ett troll?? Hur tänker ni?
Jag skulle köpa hem alvedon på apoteket. Detta gjorde jag på min fritid! Och ang. Sjukfrånvaro vs ta ledigt, ja, hon är frånvarande oavsett MEN vid ledighet eller planerad frånvaro hinner man troligtvis skaffa fram vikarier vilket är svårare än när det är plötslig sjukfrånvaro.
Jag skulle köpa hem alvedon på apoteket. Detta gjorde jag på min fritid! Och ang. Sjukfrånvaro vs ta ledigt, ja, hon är frånvarande oavsett MEN vid ledighet eller planerad frånvaro hinner man troligtvis skaffa fram vikarier vilket är svårare än när det är plötslig sjukfrånvaro.
Nu tror jag eg att TS trollar men jag svarar ändå.
För jag ÄR chef. Och hade någon av mina medarbetare kommit till mig med ett sådant här klagomål hade det lett till ett allvarligt samtal med personen i fråga, dvs den som klagade.
Hela klagan består av fel på fel på fel. Hade personen vägrat förstå sina fel hade jag övervägt att ge en skriftlig varning.