Inlägg från: Anonym (Värdelöst) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Värdelöst)

    Hur är utvecklingssamtalen på era barn skolor?

    Vi har sådana samtal och har haft sen i förskoleklass. Fullkomligt värdelöst. Vi får ungefär 30 sekunder på oss att ta upp saker som vi föräldrar vill ta upp och av detta händer sen ingenting.

    Precis som någon annan beskrev, är det mentor som håller i samtal, medan en annan lärare undervisar i alla andra ämnen utom musik och idrott. Mentorn har alltså inte som helst egen uppfattning om hur det går för barnet.

    Barnets förberedelser är dessutom utformade så, att ingenting övrigt riktigt får plats. Min dotter vill ta upp att hon tycker att många ämnen är för lätta, men vet inte hur hon ska göra det i den teckning de ska fylla i innan samtal. Ingen vägledning för hur hon ska få fram det finns heller.

    Kontentan av samtalen blir att vi får en genomgång om vad de gör i några ämnen och så tittar vi på barnets teckning och så säger fröken att barnet trivs och så är samtalet slut.

Svar på tråden Hur är utvecklingssamtalen på era barn skolor?