Inlägg från: Anonym (Nöjd man) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Nöjd man)

Någon kvinna som kan förklara det där med big Dick energy?

Studentpappa skrev 2024-09-18 18:46:48 följande:

Kolla Ulf Kristersson, en kort jävel men ett storkukslugn utan dess like. Ger mig fan på att han kör Toyota, ett storkukslugn hittar du aldrig bakom ratten i en BMW..

Ha, ha, jag har både en BMW och en Toyota.

Jag vågar lova dig att din generalisering om vad man aldrig skulle kunna finna bakom ratten på en BMW inte håller,
    min fru är en av de kvinnor som med ett glatt leende skulle kapa din generalisering...
  • Anonym (Nöjd man)
    Anonym (Nja) skrev 2024-09-18 18:58:44 följande:
    Håller verkligen med om detta. Tröttsamma män med sin tröttsamma snoppfixering som typ ingen annan intresserar sig för än de själva. 
    Är då Jenny Strömstedt (bland flera kända kvinnor) en av alla dessa tröttsamma och snoppfixerade män?
  • Anonym (Nöjd man)

En snabb googling ger flera relativt goda beskrivningar på detta fenomen. Men jag tycker att uttrycket BDE ofta ger bättre och mer utförliga förklaringar, på engelska då.

Jag tycker att uttrycket storkukslugn, och särskilt BDE, utan tvekan har sin plats och att det beskriver ett faktiskt förekommande fenomen och ofta beskriver en personlig egenskap som utan tvekan finns hos vissa män, medan det saknas hos betydligt fler män.

Det manliga könets fysiska storlek kan säkerligen i många fall påverka detta fenomen, men det finns ändå inte en helt självklar eller helt avgörande koppling.
    En välutrustad man förmår absolut inte utstråla BDE enbart tack vare sin fysik. Och för en man som är mindre välutrustad, under medel, är det inte omöjligt att i vissa fall utstråla BDE, även om det sannolikt är mindre vanligt.

Rent generellt och i många fall finns sannolikt en påverkan och koppling, mer eller mindre, till den faktiska fysiska storleken på det manliga könet.
    Men alltså inte alltid och inte med självklarhet.

Hur som helst har uttrycket sin plats och är utan tvekan berättigat.

• Anonym (Nöjd man)
    Anonym (Japp) skrev 2024-09-18 19:17:22 följande:
    Japp, exakt så. Nöjd mans kommentar var motsatsen till storkukslugn. En man med storkukslugn känner aldrig att han behöver hävda sig.
    Jag är glad att jag på ett så enkelt sätt kunde roa dig.
    Mitt inlägg styrdes mer av mitt genuina intresse för bilar än behovet av att jämföra storleken, eller hävda mig genom att uttala mig negativt om mina medmänniskor. Du delar troligen inte mitt intresse för bilar, du saknar kanske både kunskap och intresse för detta? Men jag hoppas att du har lika god anledning som jag att känna dig nöjd med livets gåvor.
  • Anonym (Nöjd man)
    Anonym (Nja) skrev 2024-09-18 20:06:32 följande:
    Hon är programledare och får säkert direktiv om vilka ämnen att ta upp i sina program. Gissningsvis av män med tröttsamma snoppfixeringar som kvinnor inte är intresserade av. Ungefär som härinne. 
    Och vem är du att döma ut en annan kvinna och medmänniska på detta sätt?
    Tänk dig för ett ögonblick innan du väljer att offentligt såga en annan människa.
  • Anonym (Nöjd man)
    Anonym (Nja) skrev 2024-09-20 17:29:03 följande:
    Lägg av, jag har inte dömt ut någon kvinna, varken Jenny eller nån annan. Löjlig halmdocka från ditt håll.
    Vad bra att du egentligen inte menade att döma ut Jenny.

Jag kunde inte tolka det som du skrev som något annat än att du kapade henne.

Men nu kanske du har googlat och hittat vad Jenny och flera andra kvinnor har skrivit och sagt i detta ämnet?
    Och förhoppningsvis har du nu förstått mera och insett att det finns både klokskap och eftertanke hos flera kvinnor som har skrivit och pratat, ofta seriöst, om detta ämnet.

T ex i Jenny Strömstedts fall så går det inte alls att göra den tolkningen som du gjorde, att hon skulle ha gjort detta bara som programledare, och att någon man skulle ha sagt åt henne vad hon ska tycka och säga. 

Egentligen är du nog skyldig både Jenny och några andra kvinnor en ursäkt för vad som kunde utläsas som ett plumpt påhopp från din sida.
    Men jag förstår om du gjorde detta lite för hastigt i din okunskap och jag hoppas att du nu har skaffat dig lite mera kunskap.

Självfallet måste du inte hålla med om det som Jenny och andra säger. Men bara för att du själv har en annan uppfattning så ska du  ju inte döma ut henne eller någon annan.
  • Anonym (Nöjd man)
    Tornhöken skrev 2024-09-23 08:36:58 följande:

För övrigt är själva uttrycket otroligt mossigt. Sitter självförtroendet i kuken? Dummaste jag hört. 

I verkliga livet kan absolut förekomma att det finns ett samband mellan kukens storlek och självförtroendet.
    Så ja, det är inte omöjligt att en viss del av självförtroendet sitter i kuken.

Det är fullkomligt självklart att stor kuk ofta ger ökat självförtroende,
    och lika självklart att liten kuk kan medföra minskat självförtroende.

Sannolikt ännu mera självklart i unga år innan många män har haft möjligheten  skaffa sig livserfarenhet.
    Men det självklara gäller sannolikt och generellt för många män oavsett ålder och livserfarenhet.

T ex är det mycket vanligt att en pojke eller man som är extra välutrustad bemöts på ett annat sätt av andra pojkar eller män i sådana sammanhang där man umgås nakna tillsammans. Detta annorlunda bemötande kan utan tvekan ge den pojken/mannen en annan position i gruppen som medför ökat självförtroende.

Och det motsatta kan också vara förekommande.

F ö har jag många gånger lagt märke till i sådana sammanhang där både kvinnor och män umgås nakna med varandra, t ex i swingers-sammanhang och liknande sammanhang, att tydligt välutrustade män ofta bemöts på ett annat sätt av både många kvinnor och män.
    Och självklart kan detta bemötande medföra ökat självförtroende hos vissa välutrustade män.

Och motsatsen kan många gånger iakttas på motsvarande sätt.

Detta är för mig självklarheter och inte vare sig märkvärdigt eller särskilt anmärkningsvärt, även om det självklara i detta fall kanske är obekvämt eller att betrakta som icke PK av vissa..?
  • Anonym (Nöjd man)
    Tornhöken skrev 2024-09-23 16:54:31 följande:
    Inte för jag bryr mig men, enligt statistiken har jag större kuk än 97% av den manliga befolkningen. Mitt självförtroende är långtifrån korrelerat med storleken på mitt könsorgan. Och du e män då ska få byta självförtroende via sin kuk... Då är det inte mycket att skryta över. 
    Eftersom självförtroende tydligen sitter i kuken och det endast är någon promille som har väldigt stor kuk, så torde resten av männen ha ett dåligt självförtroende?
    Inget av dina påståenden eller slutsatser stämmer med något jag har skrivit.

Läs gärna en gång till.
    Men försök först att lägga dina förutfattade meningar åt sidan.
    Var öppen. Läs en gång till.
    Om något är otydligt eller svårt att förstå, fråga gärna specifikt, så ska jag försöka förklara bättre.
  • Anonym (Nöjd man)

Det är fullkomligt självklart att hos många kan en storlek betydligt under medel innebära minskat självförtroende.
    Och det är lika självklart att motsatsen ofta råder.

Oavsett om detta konstaterande för vissa är obekvämt eller icke PK.

• Anonym (Nöjd man)
    Tornhöken skrev 2024-09-23 17:45:36 följande:
    Jesus...
    Herre Gud...
Svar på tråden Någon kvinna som kan förklara det där med big Dick energy?