Tornhöken skrev 2024-09-23 08:36:58 följande:
För övrigt är själva uttrycket otroligt mossigt. Sitter självförtroendet i kuken? Dummaste jag hört.
I verkliga livet kan absolut förekomma att det finns ett samband mellan kukens storlek och självförtroendet.
Så ja, det är inte omöjligt att en viss del av självförtroendet sitter i kuken.
Det är fullkomligt självklart att stor kuk ofta ger ökat självförtroende,
och lika självklart att liten kuk kan medföra minskat självförtroende.
Sannolikt ännu mera självklart i unga år innan många män har haft möjligheten skaffa sig livserfarenhet.
Men det självklara gäller sannolikt och generellt för många män oavsett ålder och livserfarenhet.
T ex är det mycket vanligt att en pojke eller man som är extra välutrustad bemöts på ett annat sätt av andra pojkar eller män i sådana sammanhang där man umgås nakna tillsammans. Detta annorlunda bemötande kan utan tvekan ge den pojken/mannen en annan position i gruppen som medför ökat självförtroende.
Och det motsatta kan också vara förekommande.
F ö har jag många gånger lagt märke till i sådana sammanhang där både kvinnor och män umgås nakna med varandra, t ex i swingers-sammanhang och liknande sammanhang, att tydligt välutrustade män ofta bemöts på ett annat sätt av både många kvinnor och män.
Och självklart kan detta bemötande medföra ökat självförtroende hos vissa välutrustade män.
Och motsatsen kan många gånger iakttas på motsvarande sätt.
Detta är för mig självklarheter och inte vare sig märkvärdigt eller särskilt anmärkningsvärt, även om det självklara i detta fall kanske är obekvämt eller att betrakta som icke PK av vissa..?