• Anonym (U)

Arbetsträna arbetsförmedlingen

Om du tränar sakta på att arbeta så kanske du kommer klara det bättre. 

Om du blir tvingad eller inte beror helt på vad du har för ersättning.

Jag har sjukpenning i särskilda fall och för mig är det tvärt om, jag måste försöka tvinga arbetsförmedlingen att ge mig arbetsträning. De nekar pga de säger jag har för dålig arbetsförmåga, de hänvisar till daglig verksamhet 

• Anonym (U)
    Anonym (Anonym) skrev 2024-09-19 22:51:10 följande:

Min handläggare på arbetsträningen vet om att jag behöver ett intyg från dom för att få aktivitetsersättning. 

jag har varit på behandlin, psyket fått alla slags mediciner  , habilitering och testat special anpassade arbeten men inget har funkat för just mig Därför ska gå på arbetsträning för att veta hur mycket jag klarar av att arbeta. Blir det 50% på beslutet  så får jag aktivitetsersättning på 50% och så tänkte jag plugga via arbetsförmedlingen då jag inte känner mig redo att hoppa in i arbetslivet. 

men till min fråga undrade bara hur och vad dom säger ifall man hamnar i svart hål och börjar må dåligt, avbryter dom eller hur har det gått för er som har arbetstränat? 

Ok. 

Jag fick ingen hjälp alls. Satt hemma från gymnasiet tills jag var 27. Trots att jag hela tiden vad om hjälp, eller snarare skrek om hjälp. Dock kunde jag bara kommunicera via Mail då jag hade selektiv mutism. Men det blev väldigt många Mail och tjat. Tillslut lyckades jag få en person från kommunen som hjälpte mig. Fick praktikplats via daglig verksamhet. Funkade ej så bra men var där några timmar i veckan. Fortsatte trots att det gick dåligt. Sedan blev jag utslängd mot min vilja pga för dålig arbetsförmåga och de satte mig i vanlig daglig verksamhet. 

Hemskt hur jag blev utestängd från samhället  trots att jag bad så mkt om hjälp 

Varför frågar du ej frågan till din kontakt?

Svar på tråden Arbetsträna arbetsförmedlingen