Inlägg från: Anonym (Du har missat något) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Du har missat något)

    Flest orgasmer?

    Eurydike skrev 2024-09-18 09:01:32 följande:

    Med de första två hade jag kunnat jonglera med orgasmerna inför en fullsatt arena utan att imponera på någon, för siffran var noll (för mig) i båda fallen. I den sista relationen hade jag fattat att om man ville ha något gjort så fick man göra det själv, därför hoppade jag in som en superhjälte och räddade sexlivet. Annars hade siffran inte varit noll, men kanske 10 (för mig) vs okänt högre antal. Detta baserat på en relationsliknande relation och två relationer. Glömde skriva att jag inte har några problem med att komma, men att mannen sällan (eller aldrig) lyfte ett finger för att hjälpa mig med den saken.


    Om man diskuterar i allmänhet om sex så borde man isåfall kunna ta upp hur lättare män eller kvinnor har det att få en sexpartner och därmed orgasmer vid sex. 
    Om ni lägger ihop andras sexliv och det handlar inte bara om de personer som har sex med varandra vad är liksom problemet då om jag gör det när kvinnor får en fördel? 
    Det handlar då inte bara om att ge och ta som sagt 
  • Anonym (Du har missat något)
    Anonym (Molly) skrev 2024-09-18 09:07:21 följande:

    Orgasmglappet handlar om att nästan alla män får orgasm vid samlag medan färre kvinnor får det. 


    Att Stina får 3 orgasmer vid samlag med sin man uppväger inte att Anna och Bettan inte får orgasm vid samlag med sina män. Det står inte 3-3 lika, det står 3-1 till männen. 


    Om det ska handla om att fler män får orgasm vid sex så så borde det innebära att det är okej när kvinnor blir utan orgasm vid sex om en man blir utan det. 
  • Anonym (Du har missat något)
    Eurydike skrev 2024-09-18 16:48:13 följande:
    Oftast så verkar problemet bero på att männen inte ger kvinnan tillräckligt med stimulans för att hon ska kunna komma. Många kvinnor behöver klitorisstimulans för att kunna komma, men vid enbart penetration stimuleras klitoris oftast inte särskilt mycket. Vissa män tar en genväg till sin orgasm genom att enbart ägna sig åt penetration och då hinner vissa kvinnor inte med. Kvinnan omsluter mannens penis med sin slida och får honom att komma. Hela hans penis, inklusive ollon, blir då stimulerat. Till skillnad från kvinnans klitoris/motsvarande ollon, som inte får särskilt mycket stimulans alls.
    Så varför ska problemet egentligen bero på att männen inte ger tillräckligt stimulans till kvinnan?
    Föreslår kvinnan det men sedan tackar han nej till det menar du knappast heller hur? 
  • Anonym (Du har missat något)
    Eurydike skrev 2024-09-18 16:50:50 följande:
    Anonym (Du har missat något) skrev 2024-09-18 16:44:12 följande:
    Dilemmat borde handla om att det hjälper inte Bettan eller Anna ifall deras pojkvänner får en orgasm vid sex. 

    Ofta vill män att kvinnor ska komma, för de tycker att det är upphetsande. Precis som kvinnor ofta vill att män ska komma, för de tycker att det är upphetsande.
    Och då vill männen också få flera orgasmer vid sex för det är upphetsande för mannen och för kvinnan 
  • Anonym (Du har missat något)
    Eurydike skrev 2024-09-18 16:48:13 följande:
    Oftast så verkar problemet bero på att männen inte ger kvinnan tillräckligt med stimulans för att hon ska kunna komma. Många kvinnor behöver klitorisstimulans för att kunna komma, men vid enbart penetration stimuleras klitoris oftast inte särskilt mycket. Vissa män tar en genväg till sin orgasm genom att enbart ägna sig åt penetration och då hinner vissa kvinnor inte med. Kvinnan omsluter mannens penis med sin slida och får honom att komma. Hela hans penis, inklusive ollon, blir då stimulerat. Till skillnad från kvinnans klitoris/motsvarande ollon, som inte får särskilt mycket stimulans alls.
    Mannen kan göra klitorisstimulans efter mannen gått orgasm vid sex.
    Så det är inte kvinnas ansvar att be om att det sker innan penetrationen?
  • Anonym (Du har missat något)
    Eurydike skrev 2024-09-18 16:53:41 följande:
    Ja, kvinnan kan föreslå det, men sedan tackar han nej. Förklaringen kan vara en massa olika saker, men resultatet blir att kvinnan blir utan orgasm.
    Att en man tackar nej kan inte vara vanligt. 
    Det är intressant att skulden läggs nu på männen 
  • Anonym (Du har missat något)
    Eurydike skrev 2024-09-18 16:55:13 följande:
    Tror väldigt få kvinnor missunnar män att komma både en och femtiotvå gånger. De flesta njuter av att se sin sexpartner njuta.
    I så fall så borde samma kvinnor tycka det är okej om mannen ska få flera orgasmer vid sex. 
    Jag har märkt av det från forum/sociala medier att om man föreslår det så ska det vara något fel på en själv och det är inget behov för män att få flera orgasmer vid sex. 
  • Anonym (Du har missat något)
    Eurydike skrev 2024-09-18 16:57:28 följande:
    Det är mycket vanligt enligt min erfarenhet.
    Oki.
    För vad jag hört/vet om kvinnliga orgasmglappet så är problemet i själva verket att mannen skulle ta initiativ och veta vad kvinnan vill.
    Att det skulle ingå för männen att ta ansvar för kvinnas orgasm och hans egen orgasm vid sex. 
  • Anonym (Du har missat något)
    Eurydike skrev 2024-09-18 16:59:18 följande:
    De flesta kvinnor vill nog att män ska komma flera gånger. Det är ju bara sexigt Drömmer
    Intressant om du menar det, för när jag tagit upp om att de kvinnor som får orgasm vid sex brukar få flera vilket män inte får så har samma personer som klagat på kvinnliga orgasmglappet hånat en och har tydligt förklarat att det är inte ett problem när kvinnor får fler orgasmer vid sex. 
  • Anonym (Du har missat något)
    Eurydike skrev 2024-09-18 16:57:28 följande:
    Det är mycket vanligt enligt min erfarenhet.
    I så fall handlar det inte om att kvinnor vet inte vad de vill eller inte tar initiativ.
  • Anonym (Du har missat något)

    Om avsikten är att orgasmer vid sex ska fördelas lika mellan könen så kan inte kvinnor välja samma sexpartner. 
    Mannen får då fler orgasmer än vad kvinnor får per person. 
    Kvinnor måste ha lika många sexpartner som männen och det ska inte vara fördelat på ett antal män som de har sex med. 

  • Anonym (Du har missat något)
    Dimisi skrev 2024-09-21 01:10:39 följande:
    Det finns inget problematiskt med att kvinnor får flera orgasmer under sexakten. Ju mer njutning en man kan ge sin kvinna, desto manligare, starkare och lugnare känner han sig. Dessutom sitter den känslan kvar i vardagen, när han märker hennes åtrå och längtar efter mer.

    Män som vet att deras kvinna är sexuellt tillgänglig i princip när som helst, väljer ofta att avstå orgasm (eller i alla fall ejakulation).

    Kvinnor som känner sig som gudinnan som mannen tankar styrka och stabilitet från genom att vara nära henne mentalt och fysiskt, ger mannen sin kropp och sitt hjärta om och om igen. För resten av livet om de lyckas behålla närheten.

    I en sådan dynamik är det ingen som jagar orgasm, men eftersom kvinnokroppen är full av erogena zoner uppnår hon ofta olika sorters orgasmer när de älskar.
    Debatten om kvinnliga orgasmglappet handlar inte om att gynna männen. 
    Det handlar om kvinnor vill gynna sig själv. 
  • Anonym (Du har missat något)
    Dimisi skrev 2024-09-21 01:10:39 följande:
    Det finns inget problematiskt med att kvinnor får flera orgasmer under sexakten. Ju mer njutning en man kan ge sin kvinna, desto manligare, starkare och lugnare känner han sig. Dessutom sitter den känslan kvar i vardagen, när han märker hennes åtrå och längtar efter mer.

    Män som vet att deras kvinna är sexuellt tillgänglig i princip när som helst, väljer ofta att avstå orgasm (eller i alla fall ejakulation).

    Kvinnor som känner sig som gudinnan som mannen tankar styrka och stabilitet från genom att vara nära henne mentalt och fysiskt, ger mannen sin kropp och sitt hjärta om och om igen. För resten av livet om de lyckas behålla närheten.

    I en sådan dynamik är det ingen som jagar orgasm, men eftersom kvinnokroppen är full av erogena zoner uppnår hon ofta olika sorters orgasmer när de älskar.
    Om det ska handla om jämställdhet så borde det vara ett problem även när kvinnor får fler orgasmer vid sex än männen annars beror ju problemet på vad jag misstänker att det handlar om. 
Svar på tråden Flest orgasmer?