Inlägg från: Anonym (Sigma) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Sigma)

Vad hände med det trevliga forumet?

Tror det finns utrymme för ett "riktigt" familjeforum att etablera sig. Gillar inte heller riktningen familjeliv har tagit där könskrigandet verkar komma först. Noterar vad jag misstänkt tror är en trolltråd, t ex "oskyldiga" trådar där en man vill skaffa flickvän men i själva verket är det en förtäckt könskrigartråd. Någon har då kopierat en annan tråd och persona av någon anledning. Kan bara se en endast anledning till detta.

Vissa kaffe-personligheter försvann för ett tag sen för att samma sak var så uppenbar.

• Anonym (Sigma)

Läste precis om någon vars tråd med en fråga om graviditet i v 42 försvunnit och personen undrade varför. Det i kombination med alla såna där spaminlägg med sexchatt (för att inte tala om div attacker mot forumet där någon vill posta och göra våldsamma saker mot kvinnor)

Undrar om forumet är utsatt för en attack? Någon eller någon trollfabrik verkar vara ute efter att förstöra forumet.

• Anonym (Sigma)
    Anonym (Bra fråga) skrev 2024-09-18 18:54:06 följande:
    Med risk för att låta utpekande här så kommer det där verbala våldet vanligtvis från incels som antingen vill trolla eller slänga ur sig frustration och aggressivitet för att de inte får sex utan ansträngning. 

Lite otäckt när man läser om denna relativt nya subrörelse. De är ökända för sitt irrationella kvinnohat. 
    Jag är inte så säker på det. Visst att incels kanske vill sprida sitt hat på något de uppfattar som ett kvinnoforum.

Varför skulle en tråd som faktiskt passar in på forumet tas bort? Vad jag antar har hänt är att den blivit anmäld av någon. Alternativt att fl vill ändra inriktningen på forumet. En del trolltrådar jag sett verkar falla in under det normala fast med förtäckt könskrigande. Om nu syftet är att man vill driva trafik, är det inte bättre att starta diskussionstrådar i så fall istf könskrigande? Sånt lockar till sig hatare och göder ett hat.
  • Anonym (Sigma)
    Tow2Mater skrev 2024-09-18 22:03:43 följande:

Alla dubbel- och trippelanonyma som fokuerar på person och inte sak förstör forumet enormt. Anonymitetsfunktioner borde tas bort helt.

Hur skulle det lösa något? Det enda det skulle resultera i är att familjeliv får fler antal konton. Varför kan man inte förvänta sig att folk uppför sig oavsett graden av anonymitet? 
  • Anonym (Sigma)
    Anonym (Sigma) skrev 2024-09-18 22:11:38 följande:
    Hur skulle det lösa något? Det enda det skulle resultera i är att familjeliv får fler antal konton. Varför kan man inte förvänta sig att folk uppför sig oavsett graden av anonymitet? 
    Som exempel så kan vi ta spammande om "SEXCHAT" kan inte tänka mig annat än att den användaren blir avstängd och startar nya konton, samma med den där som berättar om hur han ska skada kvinnor med olika saker.
  • Anonym (Sigma)
    Anonym (Man) skrev 2024-09-19 05:58:02 följande:
    Och åter igen ingen som helst självreflektion. Om man anser sig vara en av dom goda med rätt åsikter så är det såklart dom andra som är jobbiga och vill tjafsa, eller?

It takes two to tango! 
    Det här förstår jag inte. Vem påstår att de är en av de "goda"? Har aldrig hört någon kalla sig så. 
  • Anonym (Sigma)
    Tyra myra skrev 2024-09-19 13:41:10 följande:

Fantastiskt att till och med den här tråden visar upp FL från både sin bästa och sin sämsta sida.

Det finns till och med de som delar in skribenterna i de "goda" och därmed erkänner att det finns "onda".  

Ställde en fråga angående detta, där jag frågade vad man menar med de "goda" men fick inget svar. Berodde detta på att man inte kunde svara? eller inte ville svara?. Har ingen aning men det tyder på att det finns de som blir irriterade när man tillrättavisar eller korrigerar sakfel, Som blir irriterade när man förstör deras lekplats genom seriösa inlägg.

Problemet som jag ser det är att det finns skribenter här som använder FL som sin lekplats.

Samma med "det får man väl inte säga i det här landet" eller "är det bara din åsikt som är den rätta" "godhetsknarkare" ofta i kombination med "vänsterbliven" eller "feminazi" (behöver inte ens handla ett dyft om politik eller feminism)

Sånt berättar att denne själv är ett offer och att yttrandefriheten är hotad. Ungefär som att det är en kamp för rättvisa den för. Trots att det bara är vanliga människor som bemöter en diskussion och också har rätt att uttrycka sig. Säger mer om människan som uttrycker sig på det sättet.
  • Anonym (Sigma)
    Anonym (Man) skrev 2024-09-19 18:59:45 följande:
    Troligen en del av problemet. Men jämställdheten är bara intressant när det handlar om fördelar och det kan troligen störa en del. Kvinnor är även bättre på att vara offer.

Män som ser sig som offer accepteras inte av den stora massan.
    Det du skriver är "offrigt" (för män)

men du tänker säkert inte ens på det, för att det är normalt att män skriver på det sättet i din verklighet.
  • Anonym (Sigma)
    Anonym (Man) skrev 2024-09-19 19:09:50 följande:
    Du vet högst troligtvis inget om min verklighet, men det var ett bra försök.

Bra att du reflekterade över att mitt inlägg till viss del hade offermentalitet, att du såg det och kommenterade det bekräftar min tes.
    Majoriteten av dina inlägg i tråden osar offermentalitet. Så svårt var det inte att upptäcka. Du är inte ens medveten, du vet vad som sägs: man ska inte kasta sten i ett glashus
  • Anonym (Sigma)
    Anonym (Man) skrev 2024-09-19 19:37:13 följande:
    Jag är inget offer i verkligheten. Har familj, jobb och ett bra liv. Men det är intressant att jag inte kan ta upp olika perspektiv som man i ett diskussionsforum och bolla dessa frågor utan att få etiketten offer av dig.

Det är bara ren retorik från din sida och hyfsat vanligt tillvägagångssätt istället för att faktiskt diskutera dessa frågor med ett öppet sinne. Det ligger trots allt något i det jag säger vill jag mena.
    Låt mig gissa: "din yttrafrihet är hotad" eller "man får inte säga vad man tycker i det här landet längre"

Här fick du inte gå omkring och vara ett stackars offer som är utsatt av andra offer utan att någon påpekade att du var ett offer. Du vill ju bara vara ett offer på familjeliv, inte i verkligheten där du måste berätta vilken vinnare du är.

Jag blir så trött på såna som dig, så förutsägbara.
  • Anonym (Sigma)
    Anonym (Man) skrev 2024-09-19 19:50:46 följande:
    Jo, jag kan känna av att du har svårt för dessa frågor. Varför fortsätter du diskutera om det stör dig då?

Att du vill vara ett offer helt oförtjänt? Ja, det har jag svårt för. Det har nog de flesta, ser inte det som en anledning till att inte bemöta dig, det är ju ologiskt. Varför vill du att jag slutar diskutera?

Du kanske ska sluta framställa dig (och blanda in oss andra män i det hela) som ett offer i stället. Har du tänkt på det?

• Anonym (Sigma)
    Anonym (Man) skrev 2024-09-19 21:16:29 följande:
    Jag tänker inte män som ett kollektiv i det avseendet att jag skulle låta bli att hävda mina åsikter, att lyfta ideer, framföra åsikter för mäns skull generellt sett.

Jag bollar dom tankar jag känner för.
    Jaså? "Framföra åsikter för mäns skull" är att betrakta män som ett kollektiv. Män har inte utsett dig som en slags kränkt talesperson. Tycker du dig vara ett offer så uttryck det i så fall, blanda inte in andra män. Vem har varit dum mot dig? Kvinnor som kollektiv tydligen? Osäkert på vad dessa kvinnor har gjort mot dig och det är otydligt varför du anser dig vara ett offer. 

Du får acceptera att andra har åsikter när du har en oförrättad offermentalitet. Det är könskrigare som du som är en del av problemet med forumet.
  • Anonym (Sigma)
    Anonym (Man) skrev 2024-09-19 21:49:51 följande:
    Du läser in mer än vad som skrivs tyvärr. 
    Med hänvisning till det du skrivit tidigare så tror jag att du är en av de som känner sig "goda" och saknar "självreflektion" en hel del projicerande med andra ord. Kanske ta itu med dina egna känslor och bekymmer i stället för att kasta över det på andra?
  • Anonym (Sigma)
    Anonym (Skatan) skrev 2024-09-20 03:48:16 följande:

Kul att det är liv i tråden men kan ni som vill diskutera kvinnor vs. män eller "än du då...!" på individnivå starta egna trådar eller fortsätta bråka i PM istället? Det är off topic. 

Stort tack till er andra som håller god ton och fokuserar på ämnet.

Tycker det är en av de stora bekymren här på forumet. Könskrigarna. Vad finns det för alternativ till att inte bemöta såna egentligen? Ska de få kasta ut sig diverse toxiska saker om en stor grupp människor och det förväntas passera som en slags normal hållning? Då bidrar man själv till att normalisera hatet. 
Svar på tråden Vad hände med det trevliga forumet?