Inlägg från: Anonym (Hh) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hh)

Vad hände med det trevliga forumet?

Jag uppskattar sextrådarna, är en av anledningarna till att jag är här. 
    Fått en del funderingar, om mig själv, andra, svar på en del frågor. Relationsproblem. 
    Jag har använt den här sidan mycket när jag haft (fortfarande har) problem med hjärtesorg och visst har många varit elaka men också känts som en del vänner att bolla sina tankar med. Hjälpt mig mycket att kunna vara helt ärlig om sådant som tynger mig som jag inte vill öppna upp om för mina vänner. 

Jag är kvinna förresten och läser många av trådarna i sexforumet. Jag gillar sex och jag gillar att läsa om det och höra hur andra tänker. 

• Anonym (Hh)
    Anonym (Bra fråga) skrev 2024-09-18 17:55:36 följande:
    Vet inte hur det är på din arbetsplats men själv har jag aldrig varit med om att kollegor börjat äckla sig mot en genom att ställa vulgära frågor eller sitta och lägga ut detaljerade grova noveller om sitt eget sexliv. 

Hade någon kört den jargongen mot mig i verkliga livet så hade jag sagt ifrån direkt, precis som jag gör härinne ibland.

En tumregel är att det man inte skulle häva ur sig bland främlingar (eller lätt bekanta) i verkliga livet ska man heller inte säga på ett onlineforum. Folk upphör inte att vara människor här, bara för att vi är anonyma på nätet. Man bör bete sig som folk, oavsett vilken plats man befinner sig på. 
    Fast det är ju ett utmärkt ställe att få ge luft åt sina tankar och ställa de frågor man inte vågar ansikte mot ansikte. 
    Jag pratar inte ens med min psykolog om allt som jag har funderat på här. 
  • Anonym (Hh)
    Anonym (Bra fråga) skrev 2024-09-18 18:47:36 följande:
    Trådarna syns fortfarande med sina rubriker och det är fortfarande respektlöst att behandla Familjeliv som ett porrforum och dess kvinnliga medlemmar likt slampor som bara är till för att utnyttja. 

Detta gör nämligen alla de incels som startar runktrådar. De fiskar efter sexuellt detaljerade svar från kvinnor, inte sällan under kvinnliga alias,  för att få något att onanera till.

Jag går in i sådana trådar för att anmäla de som bryter mot reglerna och är allmänt vulgära och äckliga. Syftet bakom detta är att jag, precis som TS, vill få tillbaka den trevliga stämning som rådde på forumet innan runkpellar och högerextremister (ofta hör de två typerna samman) infann sig med sin negativa spridande närvaro. 
    Fast jag har blivit anklagad för att vara man när jag som kvinna ställde en seriös fråga om kvinnligt klimax - för att få tips och hjälp. Det fick jag inte. Bara anklagelser.
  • Anonym (Hh)
    Anonym (Bra fråga) skrev 2024-09-18 20:01:33 följande:
    Det beror väl på hur du formulerade dina frågor kan jag tro. 

När män låtsas vara kvinnor så brukar de vara lätta att genomskåda. Det märks på deras grova språkbruk och detaljerade sätt att beskriva det sexuella. 

Sen så tror jag att det finns lämpligare platser att ställa såpass intima frågor på.

Om man har problem med ex. klimax så är det bättre att skriva anonymt till en professionell läkare som kan sin sak, hellre än att vända sig till Familjeliv och be kvinnor beskriva i detalj hur de gör när de onanerar. Sorry men det är ganska ohyfsat och närgånget att ställa såna personliga frågor. 
    Jag har inte använt något vulgärt språk och jag vet hur man för sig i text. Men jag vet också att det finns kvinnor som, precis som jag, har svårt att nå klimax så att be om råd tycker jag inte är att gå över gränsen. 
    Jag pratar gärna sex men är inte grov i språket. 
Svar på tråden Vad hände med det trevliga forumet?