Inlägg från: Postman |Visa alla inlägg
  • Postman

Vad hände med det trevliga forumet?

Att hålla en god ton tror jag är en bra medicin. Att sluta med att använda nedsättande ord i sina inlägg, att sluta med att insinuera att allt är runktrådar, troll eller bittra incel. Fråga dig själv vad du själv kan göra för att stämningen ska bli bättre här. 

• Postman
    Anonym (Håller med) skrev 2024-09-18 12:08:25 följande:
    Den tråden är full med runknissar som utger sig för att vara kvinnor och kåtar upp varandra genom att kommentera varandras bilder. 
    Hur vet du att det är runknissar? Det kan likväl vara en grupp bokstavstroende kvinnor som 1. Vill få männen här på FL att framstå som dåliga, 2. Angripa sajten i sin helhet för att de på nåt sätt hyser något agg, 3 vill av någon anledning slå sönder mångfalden för att få en sajt för inbördes beundran osv osv. Det finns många andra infallsvinklar än just runknissar om man tänker till lite mer. 
  • Postman
    Anonym (Håller med) skrev 2024-09-18 13:01:39 följande:
    Det är så genomskinligt att många är män. Dessutom har vissa råkat använda samma nick där dom i andra trådar skrivit att dom är män. Hur många kvinnor tror du har varken tid eller lust att ens sitta och besvara dessa kåta gubbar. 
    Nej jag tror inte alls att det är så. Dessa nick har en tydlig agenda och mönster i sina svarsmail. Huruvida de är män eller kvinnor kan ingen av oss veta. Även denna tråd kan vara en del i den agendan och det mönster som bedrivs härinne. 
  • Postman
    Tyra myra skrev 2024-09-19 16:42:58 följande:
    Du har nog rätt att anonymiteten spelar en roll. Personligen tycker jag att den bara fyller ett syfte i "Känsliga rummet". I alla andra kategorier borde den tas bort.

Jag är inte så helt säker på att det bara är män som är otrevliga här på FL, det finns en hel del, som jag tolkar som mycket unga Tjejer/kvinnor som bara öser ur sig otrevligheter också. Dessa får man helt enkelt strunta i.

Tyckte tidigare att man gott kunde ta bort anonymiteten men på senare år har jag blivit mer skeptisk till det.  Vissa ämnen kan man helt enkelt inte skriva i längre om man inte är anonym, skriver man med sitt rätta nick kan man få lida för det långt tid efter i många andra diskussioner. Det finns en klick härinne som på nåt sätt fattar agg till en skribent då följer de efter och misstolkar vad än skribenten skriver och det pajar både för den som blir utsatt och för den som har skapat tråden. Vet i katten om det lugnar sig även om alla ska hålla sig till ett nick. 
  • Postman
    baam77 skrev 2024-09-19 17:18:06 följande:

Det jag är så trött på är alla dessa trådar som generaliserar män och kvinnor. mammor och pappor. är man inne här varje dag och läser skiten så får man ju för sig att så är män och kvinnor, men så är det inte. familjeliv är inte hela Sverige.  

Håller med, är också så trött på alla dessa mansföraktande inlägg. Sen kan det vara så att det är någon som har en agenda att ställa dessa kön emot varandra eftersom de vill skapa ett form av kaos på sajten. Man vet aldrig vilka ärenden och agendor en del skribenter här har. 
Svar på tråden Vad hände med det trevliga forumet?