Inlägg från: SmulanFnulan |Visa alla inlägg
  • SmulanFnulan

Hjälp graviditet

Du är osäker på om hon är i rätt stadie? Ledsen att spräcka hål på din egobubbla men du är inte heller på rätt plats i livet för att sätta ett barn till världen. Du axlar två jobb och ni har bara varit tillsammans i 6 månader. Ni bor inte ens ihop och ändå tycker du det verkar vara en bra idé att bli gravida? 

Ni båda behöver växa till er x antal år och med det kommer också erfarenheter om hur livet är att leva på riktigt.

• SmulanFnulan
    Enman12 skrev 2024-09-17 09:12:29 följande:

Hej på dig smulan

Jag är 23 fyller snart 24. Jag har arbetat 2 jobb sen jag var 16år. Så har en del år på nacken när det gäller arbete.o svaret är jo det gör vi. Vi bor tillsammans. 

Så svaret är jo jag är lite mer i rätt plats i mitt liv. Kan väl inte du veta var jag befinner mig jue? 🤣😅

Du skrev i sitt inledande inlägg att ni pratar om att flytta ihop. Var det en lögn? Oavsett så är varken du eller din "sambo" redo att skaffa barn. Ni känner knappt varandra.

Du låter extremt omogen och jag hade ärligt talat gissat på att du max var 18 år.
  • Meddelande borttaget
  • SmulanFnulan
    Enman12 skrev 2024-09-17 11:41:14 följande:

Hej,
    Stort tack igen för du skriver. 

Jag har snackat med henne. Vi har satt oss ner. Det är såhär att ci fick även reda på att hennes pappa har sparat pengar till henne i 15 år. Så vi snackar om hon ska få nästa miljonen. Så penga mässigt är löst.

Men vi sitter i detta nu. Går igenom. För nackdelar. Vad måste vi veta vad måste vi inte veta. Hon har bestämt sig. Det ser jag på henne. Men verkar lösa sig mer o mer

Kortsiktiga lösningar och en hög grad av impulsivitet. Det ska funka ÖVER TID, inte bara de kommande åren. 

Säker på att det "bara" är asperger? 
  • SmulanFnulan
    Enman12 skrev 2024-09-17 12:34:51 följande:

Självklart menar jag inte att det är löst i 18år. Långt ifrån så. Långt Långt Långt ifrån så. Jag menar bara tillfälligt. Hon håller på o komma in på ett jobb. Jobbar där i snit 75 procent o gjort det i 2 månader nu så långsiktigt är det också löst

Det är inte alls löst långsiktigt... Det är precis det här vi menar, att du uppenbarligen har noll koll. Det är inte ett husdjur ni tänkt skaffa utan ett barn vilket innebär ett livslångt kontrakt med alla förpliktelser som följer med det.
  • SmulanFnulan
    Enman12 skrev 2024-09-17 12:40:42 följande:

Vet du vad smulan. Jag vill inte du skriver. Självklart jag fattar det är livslångt tror du jag är dum i huvudet eller? 

Kommer inte svara mer på idioter. Kommer svara på folk som körsbärsdalen

Förstår att det är jobbigt att behöva höra sanningen men vi är inte här för att stryka dig medhårs. Som läget är nu så är varken du eller din "sambo" fäiga nog att hantera föräldraskapet.
Svar på tråden Hjälp graviditet