Hjälp graviditet
Vet inte om det någonsin finns en rätt tid för att skaffa barn. Kan berätta lite om mig och min sambo.
Vi träffades typ 1-2 gånger och sen träffades vi inte mer förrän ett halvår senare. Efter två månader som vi hade träffat varandra igen fick vi beskedet om att vi skulle bli föräldrar. För mig kändes det som en självklarhet och jag var redo för att ta hand om barnet på egen hand. Detta var helt nytt för oss båda och jag förstod om det skulle bli för mycket för honom att ta in. Men han valde att stanna och idag har vi 13 år ihop och planerar ett tredje barn.
Vi båda var bara timanställda, det första taget var jag föräldraledig men sen tog han halva tiden och jag jobbade. När vårt barn var 1 år hade han fastanställning och jag studerade upp betyg samtidigt som jag var timanställd. Det jag menar är att allt går att lösa inom sin tid bara man vill det. Helt ärligt vet jag inte hur det hade gått om jag var själv men tror att man alltid gör det bästa utav det. Vill ni skaffa barn så gör det, sen är det kanske försent p.g.a andra saker. Jobb och utbildning osv finns när ni har barnet också. Men visst underlättar allt om båda har en fast grund att stå på. Vill bara säga att inget är omöjligt. 🙂
TS skriver om skolan och låter väldigt ung , jag tror knappast att det är för sent snart.
Jag fick första barnet när jag var 18 så säger inte att det är fel att skaffa barn tidigt men man ska inte göra det för att det ?snart är för sent?. Vissa här är helt hysteriska med det där att man typ blir helt infertil efter 35. Jag kan säga att jag blev gravid lättare nu när jag är 36 än när jag var 18, vet att det såklart inte gäller alla men är man så ung som TS verkar vara måste man verkligen inte stressa.
Till TS, gör det ni känner är bäst, svårt att ge råd när man inte vet hur gamla ni är. Men om båda vill och känner sig redo kan det säkert funka, däremot ska ni inte göra det av den anledningen som personen i svaret skrev (att det kanske är för sent sen). Bättre att skaffa barn för att man verkligen vill.