• Anonym (Bonusfamilj)

Hur mycket ansvar som bonusförälder tar ni?

Som rubriken lyder hur mycket ansvar tar du som bonusförälder till din partners barn? Eller hur mycket ansvar låter du din partner ta till ditt/dina barn?

• Svar på tråden Hur mycket ansvar som bonusförälder tar ni?
  • Anonym (Nisse)

Jag tar kanske för mycket ansvar. När det gäller barnen är jag en riktig gringubbe. Jag tycker att både barnets mamma och pappa är lite för "slappa" i sin uppfostran då barnet får vara uppe alldeles för länge på vardagarna och äta alldeles för mycket godis och annat onyttigt alldeles för ofta. Jag är den som säger NEJ. Jag ser även till att barnet har de bästa förutsättningarna att lyckas genom att se till att det alltid finns någorlunda nyttig mat som barnet gillar hemma. Min dotter kan bli en rikitg bitch om man låter sig köras över av henne. Därför har jag bett min partner att vara hård mot henne och inte alltid vara snäll. De har för övrigt en superbra relation :)

• Anonym (Malus)

Jag säger ifrån när dom gör nåt jag inte är OK med annars tar bio pappan allt. Har man bara sina barn varannan vecka ska man klara ta hand om dom själv utan att där är en till vuxen som hjälper.

Skulle inte få för mig att försöka anamma nån föräldraroll för någon annans barn, dom har en mamma och en pappa redan. 

Svar på tråden Hur mycket ansvar som bonusförälder tar ni?