• Anonym (Yrkeschaufför)

App för att se någons position

Finns det någon gratis-app där man kan kan se vart någon annan befinner sig? Lite så som uppenbarligen finns på Snapchat. Att man kan se den andras position? De jag hittar kostar antingen hutlöst utan att man ens vet hur de fungerar, eller så går de bara åt ett håll och är de mer kontrollerande. Som att föräldrar ska hålla koll på sina barn.

• Svar på tråden App för att se någons position
  • Anonym (Finns massor)

Varför kan du inte använda en av alla de "kontrollerande"; föräldrar skall hålla koll på sitt barn?
    Det är väl lika kontrollerande att hålla koll på någon annan oavsett vad appen heter?

• Lynx123

Men fy, vad hemskt. Kan väl ändå inte vara lagligt - det skulle ju vara helt sinnessjukt 

• Anonym (Hitta vänner)

Hitta vänner funkar ju jättebra, på iPhone. Den har jag till min pappa och syskon och mina barn. Och de med mig. 

• Anonym (Yrkeschaufför)
    Anonym (Finns massor) skrev 2024-09-16 01:47:11 följande:

Varför kan du inte använda en av alla de "kontrollerande"; föräldrar skall hålla koll på sitt barn?
    Det är väl lika kontrollerande att hålla koll på någon annan oavsett vad appen heter?

För att jag vill att jag och min sambo enkelt ska kunna se vart vi befinner oss när vi är ute och jobbar utan att vi behöver kunna höra bakgrundsljud, sätta igång kameran och allt vad det är. För att inte störa varandra med samtal, sms etc när vi kör utan bara få en enkel pin på en karta typ. Och som är enkel att stänga av när vi är hemma. Tanken är inte att kontrollera, därför vill jag inte ha en kontrollerande app. Bara som ett enkelt alternativ till att "behöva" aktivt kommunicera nu när vi är på väg in mot en väldigt tråkig årstid ute på vägarna.
  • Anonym (Yrkeschaufför)
    Lynx123 skrev 2024-09-16 06:52:05 följande:

Men fy, vad hemskt. Kan väl ändå inte vara lagligt - det skulle ju vara helt sinnessjukt 

Hade du något att tillföra....?
  • Anonym (E)

Vi använder också life 360 till hela familjen, tycker den är jättebra 

• Anonym (Finns massor)
    Anonym (Yrkeschaufför) skrev 2024-09-16 18:56:04 följande:
    För att jag vill att jag och min sambo enkelt ska kunna se vart vi befinner oss när vi är ute och jobbar utan att vi behöver kunna höra bakgrundsljud, sätta igång kameran och allt vad det är. För att inte störa varandra med samtal, sms etc när vi kör utan bara få en enkel pin på en karta typ. Och som är enkel att stänga av när vi är hemma. Tanken är inte att kontrollera, därför vill jag inte ha en kontrollerande app. Bara som ett enkelt alternativ till att "behöva" aktivt kommunicera nu när vi är på väg in mot en väldigt tråkig årstid ute på vägarna.
    Ah ok. Jag använder aldrig alla de funktionerna utan bara just se på kartan. 
Svar på tråden App för att se någons position