• Anonym (SK)

Kan vi diskutera SVENSK VÅRD

Anonym (Emilja) skrev 2024-09-15 22:37:35 följande:

Det är klart att det är värt att starta tråd om.
    Hur kan vii tillåta detta, varför är det inget som görs.

Men du kanske inte har varit pat eller inte är sjuk. Hoppas verkligen att du slipper söka vård. 

Det är bra att du startar en tråd om vården Emilja.

Det är inte patienten som tillåter detta det är politikerna i din hemregion. Vården kommer undan med att den får vara dålig och patienterna kan inte utkräva något ansvar än att vända sig till IVO som säger "ajjabaja det var dumt gjort" och sedan går livet vidare för läkaren men inte för dig.

Politikerna tar död på personalens arbetsmoral och cheferna är ointresserade av att ha en välfungerande verksamhet. När vården ska ha sparkrav så är det vårdpersonalen som rycker först  och allt som skapar trivsel som frukt och kaffe är struntsummor i sammanhanget.

Det finns guldkorn ute i vården och det gäller att ha tur. Har du inte tur så kan det vara slut.
  • Anonym (SK)
    Anonym (Emilja) skrev 2024-09-16 23:11:10 följande:

Läkare är autistiska och letar efter prestige och forskning, bryr sig inte ett skit om människan. Sjuksköterskor och undersköterskor gör ett underverk med den lilla lön de har. Läkare sitter o skriker om hur många pat skriker på mig vet tror jag att jag är som söker vård när det finns cancer sjuka. läkare tjänar mest som vårdpersonal, orkar du inte jobba 100% så är det inte mitt problem. 

jag har kontaktat IVO, de finns till för att skydda läkare inte oss, jag vet detta så pass att IVO höll inne med en lag som kunde hjälpa mig men eftersom jag är ssk så presenterade jag lagen för henne och sa till henne antingen så kan du inte ditt jobb eller så ljög du för mig precis. nu var jag 100% säker på att IVO finns för att skydda läkare. nästan så jag har lust att anmäla IVO.

Jag hör vad du säger och jag tror dig. IVOs generaldirektör har fått lämna sitt uppdrag då hon har toppstyrt verksamheten och medarbetarna har inte kunnat utföra sitt uppdrag. Nu har IVO fått en ny generaldirektor, jag tycker att du ska anmäla eftersom det är viktigt.

Vist är det prestige inom vården, den prestigen drabbar medarbetarna och patienten. 

Svar på tråden Kan vi diskutera SVENSK VÅRD